Kapitalist sistemin bireyler üzerindeki egemenliğinin ‘enformasyon toplumu’,
‘bilgi çağı’, ‘bilişim uygarlığı’ gibi sloganlarla gizlenmeye çalışıldığı günümüzde,
ulusal ve uluslararası medya kanalıyla sunulan/dayatılan etik ve sosyal
sorumluluk anlayışının, temelde egemen yapıyla uyumlu olan norm ve yargıların
devam ettirilmesi, iş ile çalışma yaşamındaki kuralların ve standartların benimsenmesi;
uyumlu olmayan sosyal değer ve tutumların ise terk edilmesi biçiminde
ortaya çıktığı görülmektedir. Bu çalışma kapsamında da etik ve sosyal sorumluluk
olgularına iletişim araştırmaları içerisinden yapılan bir sınıflandırma ile yaklaşılması
amaçlanmaktadır. İletişim araçlarının içeriğini oluşturan haber, yorum,
bilgi, reklam, ilan gibi unsurların okuyucular/dinleyiciler/izleyiciler tarafından
nasıl anlamlandırıldıkları ve bu unsurlara yer veren medyanın hangi politikalara
dayanarak sunduklarını meşrulaştırdığı bu incelemenin kapsamını oluşturmaktadır.
Çalışma kapsamında soruna yaklaşım tarzlarının, etik ve sosyal sorumluluk
ile olan bağlarının kurulması, medyanın anlamlandırılması bakımından önemlidir.
It is now being observed that the Capitalist system is emerging in today’s
world where its hegemony is being tried to be concealed by the terminologies
like “information society”, “information age” and “information civilization” either
by; sustaining the norms and judgments of ethics and social responsibilities
dictated by national and international mass media or; adoption of the rules and
standards in the professional and business life or; abandonment of irrelevant social
values and attitudes. It is aimed to approach to ethics and social responsibility
cases by a classification within communication researches in this study. The
main content of this study is based on the perception of the components of mass
media like news, commentaries, information, advertisement and notices, etc. by
the readers or audience and based on the which strategies the represented content
being legitimated by the mass media giving place to these components. Within
the content of this study, it is essential the determination of styles to approach the
problem in terms of construing the mass media and establishing the connections
between ethics and social responsibilities.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Felsefe |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2012 |
Gönderilme Tarihi | 26 Eylül 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Sayı: 56 |
Felsefe Dünyası Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.