Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

POST-SAMARQANDI OTTOMAN ARGUMENTATION THEORY: THE QUESTIONER IN SAÇAKLIZÂDE

Yıl 2013, Sayı: 57, 199 - 204, 15.07.2013

Öz

Kaynakça

  • Saçaklızâde. Risâle el-Velediyye, Hacı Mahmud Efendi 6150.
  • Şemseddin Semerkandi. Risâle fî Âdâbil-Bahs. Ayasofya 4437.

SEMERKANDİ SONRASI OSMANLI ARGÜMANTASYON TEORİSİ: SAÇAKLIZÂDE'DE SÂİL

Yıl 2013, Sayı: 57, 199 - 204, 15.07.2013

Öz

Diyalektik söylemin (cedel) klasik İslam düşünce tarihinde teoloji, felsefe, hukuk, dilbilgisi ve şiire etki etmesinde iki yüz yıldan fazla bir süreden sonra (onuncu ve on ikinci yüzyıl boyunca), Semerkandi, âdâbü'l-bahs ve'l-münâzara bilimini ortaya çıkarmıştır. Semerkandi'nin kendisinden önceki cedel ve hilaf metotlarını sentezleyerek ortaya koyduğu bu yeni söylem, Osmanlı düşünürleri tarafından büyük bir çoğunlukla kabul edilmiş ve üzerinde çalışılmıştır. Larry B. Miller, Semerkandi'den sonraki Osmanlı ilim adamlarının Semerkandi'nin ortaya koymuş olduğu argümantasyon teorisinin ötesinde yeni bir şey söylemediğini iddia etmektedir. Bu makalenin amacı, Saçaklızâde'de argümantasyon teorisinin iki önemli unsurundan bir olan sâil'i (soru soran) mercek altına yatırıp Lary Miller'in tezinin sağlamlığını tartışmaya açmaktır.

Kaynakça

  • Saçaklızâde. Risâle el-Velediyye, Hacı Mahmud Efendi 6150.
  • Şemseddin Semerkandi. Risâle fî Âdâbil-Bahs. Ayasofya 4437.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Felsefe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Mehmet K. Karabela Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Temmuz 2013
Gönderilme Tarihi 10 Mayıs 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Sayı: 57

Kaynak Göster

APA Karabela, M. K. (2013). SEMERKANDİ SONRASI OSMANLI ARGÜMANTASYON TEORİSİ: SAÇAKLIZÂDE’DE SÂİL. Felsefe Dünyası(57), 199-204.

Felsefe Dünyası Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.