Tarih, tarihçilik olarak geçmişin bilgisinin sistematik bir şekilde bugüne
taşınmasıdır. Bunu yapan ise tarihçidir. Bir fâil olarak tarihçi oluşun
içindedir ve etkisi altındadır. Bir yandan yaşadığı döneme aidiyet, mensubiyet
ve ayrıcalıklı olma gibi beşeri niteliklere sahip olarak katılır, diğer
yandan zihniyet kalıpları en derin ve kuşatıcı etkiye sahip temel bir katmandır.
Bunların etkisinin yanında kavramlar onun en önemli araçlarıdır.
Özellikle mihver kavramlar, sahip olduğu soy kökleriyle birlikte tarihçinin
işine katkı sunarlar. Kısaca tarihçi etkisi altındaki unsurlar ile birlikte tarihi
yeniden inşa eder. Bu durumda herhangi bir tarihsel olay, bütün gerçekliğiyle
değil de tarihçinin sunduğu haliyle gerçekliğin muhtemel açıklamalarından
biri olmaktadır. Bu makalede bu konular üzerinde durulacaktır
History, as a histiography, is systematically reproduction of knowledge
of the past. Reproducer is a historian. Historian as a subject is into
the life/entity, and he is affected by his time. On the one hand, he lives in
his term by having some human characteristics such as sense of belonging,
political identity, and privilege. On the other hand, mentality is so significant
that it has a deepest and most encompassed effect on his life. Besides,
conceptions are his crucial means as he reproduce it. Notably, fundamental
conceptions contribute his study with their roots of meaning. Briefly,
historian reconstitutes history by being affected some situations. In this
case, any historical event known is one of the probable explanations of past
reality. Thus, it can be said that history is not known with whole historical
reality. In this article, it is going to be evaluated these view points.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Felsefe |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2014 |
Gönderilme Tarihi | 26 Eylül 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Sayı: 60 |
Felsefe Dünyası Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.