Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

PROF. DR. NECATİ ÖNER’İN BİLGİ ANLAYIŞI

Yıl 2019, Sayı: 69, 7 - 34, 15.07.2019

Öz

Bilgi var olanın tanınması, başka bir ifade ile var olanın tasavvurudur. Bilgi, bilgisinin objesine nüfuz eden, onu belirleyen düşüncenin fiilidir. Her bilinçli eylem bir bilgiye dayanır. Bilgi zihinden zihne aktarılabilir, zihnin içinde ve dışında biriktirilebilir özelliğe sahiptir. Dedüksiyon, tümden gelim ve analoji akıl yürütmenin şekilleridir. Zihniyet insanın varlığı anlayış tarzıdır. Üç şekli vardır: Büyüsel, olgusal, eleştirel. Bir milletin dili o milletin ruhudur. O milleti yıkmak için onun ruhunu yıkmak lazımdır. İnsan bilmediği alanlarda hür değildir. Bilgi çeşitleri şunlardır: Din, Bilim, Felsefe, Sanat, Günlük Bilgi ve Okkült Bilgi. İnsanın huzursuzluğunun kaynağı Mutlak Varlıkla bağı koparmasıdır. Bu bağın en sağlamı İslâm’dadır. O halde insanlığın kurtuluşu İslâm’dadır. Felsefe bilgi üzerine bilgidir. İnsan felsefi tutumu yaşamalıdır. Bilim adamı bilimsel tutum veya zihniyet içinde olmalıdır. Okkült bilgi büyüsel zihniyetin meydana getirdiği ve kullandığı bilgidir. Okkült bilgiler İslâm Dinine göre haramdır ve yasaktır.

Kaynakça

  • • Foulquié, Paul, Dictionnaire de la Langue philosophique, Paris 1992.
  • • İmam Gazaâlî, İhya-u Ulumiddin, çeviren Ahmet Serdaroğlu, cilt.1, İstanbul 2011.
  • • İmam Nevev’î, Riyazü’s Salihîn, çevirenler, Prof. Dr. Yaşar Kandemir ve Arkadaşları, İstanbul 1998.
  • • Lalande, André, VocabulaireTechnique et Critique de la philosophie, Paris 1980.
  • • Macit Fahri, İslâm Felsefesi Tarihi, çev. Kasım Turhan, İstanbul 1987.
  • • Öner, Prof. Dr. Necati, Bilginin Serüveni, Ankara 2008.
  • • Öner, Prof. Dr. Necati, Dil Üzerine, İstanbul 2013.
  • • Öner, Prof. Dr. Necati, Felsefe Yolunda Düşünceler, Ankara 1995.
  • • Öner, Prof. Dr. Necati, Felsefe Yolunda Düşünceler, Ankara 1999.
  • • Öner, Prof. Dr. Necati, Görüşler, Ankara 2009.
  • • Öner, Prof. Dr. Necati, Klasik Mantık, Ankara 1970.
  • • Öner, Prof. Dr. Necati, İnsan Hürriyeti, İstanbul 1982.
  • • Öner, Prof. Dr. Necati, Stress ve Dini İnanç, Ankara 1999.
  • • Öner, Prof. Dr. Necati, Tanzimattan Sonra Türkiye’de İlim ve Mantık Anlayışı, Ankara 1967.
  • • Öner, Prof. Dr. Necati, Tercüman Gazetesi 19 Ağustos 1979.
  • • “Kindî”, T.D.V. İslam Ansiklopedisi, cilt 26, Ankara 2002.

La compréhension de la connaissance de Prof. Dr. Necati Öner

Yıl 2019, Sayı: 69, 7 - 34, 15.07.2019

Öz

La connaissance est connaître les existants, en d’autre terme elle est concevoir les existants. La connaissance est acte de la pensée qui pénètre et définit l’objet de la connaissance. Tous les actes conscients s’appuient sur une connaissance. La connaissance peut être communiquée aux esprits, elle peut s’accumuler hors de l’esprit et dans l’esprit. La déduction, l’induction et l’analogie sont des formes du raisonnement. Pour l’homme la mentalité est la manière de compréhension de l’être. Les formes de la mentalité sont au nombre de trois: la mentalité magique, la mentalité positive et la mentalité critique. La langue d’une nation, est l’âme de cette nation: pour la détruire, il faudrait d’abord détruire l’âme de la nation. L’homme n’est pas libre dans les domaines qu’il ne sait pas. Les genres de connaissances sont: la religion, la philosophie, la science, l’art, la science du jour et la science occulte. La source de malaise de l‘homme est de trancher tous ses liens avec l’Être Absolu. Le lien le plus solide est dans l’İslâm. Donc le salut de l’humanité est dans l’İslâm. La philosophie est la connaissance sur la connaissance. L’homme doit vivre l’attitude philosophique.
L’homme de science doit être dans l’attitude scientifique ou mentalité scientifique. La connaissance occulte est la connaissance que la mentalité magique produit et
emploie. D’après la religion de l’İslâm les connaissances magiques sont interdits et illicites.

Kaynakça

  • • Foulquié, Paul, Dictionnaire de la Langue philosophique, Paris 1992.
  • • İmam Gazaâlî, İhya-u Ulumiddin, çeviren Ahmet Serdaroğlu, cilt.1, İstanbul 2011.
  • • İmam Nevev’î, Riyazü’s Salihîn, çevirenler, Prof. Dr. Yaşar Kandemir ve Arkadaşları, İstanbul 1998.
  • • Lalande, André, VocabulaireTechnique et Critique de la philosophie, Paris 1980.
  • • Macit Fahri, İslâm Felsefesi Tarihi, çev. Kasım Turhan, İstanbul 1987.
  • • Öner, Prof. Dr. Necati, Bilginin Serüveni, Ankara 2008.
  • • Öner, Prof. Dr. Necati, Dil Üzerine, İstanbul 2013.
  • • Öner, Prof. Dr. Necati, Felsefe Yolunda Düşünceler, Ankara 1995.
  • • Öner, Prof. Dr. Necati, Felsefe Yolunda Düşünceler, Ankara 1999.
  • • Öner, Prof. Dr. Necati, Görüşler, Ankara 2009.
  • • Öner, Prof. Dr. Necati, Klasik Mantık, Ankara 1970.
  • • Öner, Prof. Dr. Necati, İnsan Hürriyeti, İstanbul 1982.
  • • Öner, Prof. Dr. Necati, Stress ve Dini İnanç, Ankara 1999.
  • • Öner, Prof. Dr. Necati, Tanzimattan Sonra Türkiye’de İlim ve Mantık Anlayışı, Ankara 1967.
  • • Öner, Prof. Dr. Necati, Tercüman Gazetesi 19 Ağustos 1979.
  • • “Kindî”, T.D.V. İslam Ansiklopedisi, cilt 26, Ankara 2002.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Felsefe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Murtaza Korlaelçi Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Temmuz 2019
Gönderilme Tarihi 30 Nisan 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Sayı: 69

Kaynak Göster

APA Korlaelçi, M. (2019). PROF. DR. NECATİ ÖNER’İN BİLGİ ANLAYIŞI. Felsefe Dünyası(69), 7-34.


Felsefe Dünyası Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.