Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Kurumsal Yönetimde Etik Unsurların Benimsenmesinin Marka Değeri ve Hisse Senedi Fiyatları Üzerindeki Etkisi

Yıl 2022, , 652 - 660, 31.12.2022
https://doi.org/10.29106/fesa.1139338

Öz

Şirketlerin kurumsal yönetimlerinde, etik unsurları benimseyip benimsememesi paydaşları nazarında önemli bir unsur olabilmektedir. İletişim teknolojilerinin de etkisiyle, etik olan veya olmayan davranışlar, kitleler tarafından hızla yayılabilmekte ve çok geniş çevrelerde yankı bulabilmektedir. Bilhassa etik kurallara uygun olmayan davranışlar sergileyen işletmelere; müşterileri, çalışanları, hissedarları ve diğer ilişkili olduğu çevre unsurları kolektif bir şekilde olumsuz geri dönüşlerde bulunabilmektedir. Bu bağlamda bu çalışmanın amacı, şirketlerin etik olup olmamasının, işletmenin marka değeri ve hisse senedi fiyatı üzerindeki etkisinin tespit edilmesidir. Çalışma kapsamında hazırlanan veri seti 2007-2022 zaman aralığını kapsamaktadır. İlgili veri, panel regresyon analizleri aracılığıyla test edilmiştir. Sonuç olarak, şirketlerin etik olup olmamasının marka değeri üzerinde herhangi bir etkisi saptanamamıştır. Fakat etik ile hisse senedi fiyatları arasında ters yönlü bir ilişkinin varlığı ortaya koyulmuştur.

Kaynakça

  • Areal, N., & Carvalho, A. (2012). The financial performance of the World's Most Ethical Companies: advantage in times of crisis. Available at SSRN 2186088.
  • Baltagi, B.H. (2005). Econometric Analysis of Panel Data. England: Third Edition, John Wiley&Sons Inc.
  • Biglari, V. (2018). The impact of management ethics on stock performance in Malaysia. Journal of Accounting & Marketing, 7(2), 1-8.
  • Çabuk, Serap ve Seda Şengül (2005), “İşletme Yöneticilerinin Mesleki Değerlerinin ve Demografik Özelliklerinin İşletme Etiği Üzerindeki Etkisi: Türkiye’de Büyük Ölçekli Sanayi İşletmeleri Üzerine Bir Uygulama”, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (e-dergi), C.14, S.1, 171-180.
  • Green, W.H. (2003). Econometric Analysis. New Jersey: Prentice Hall.
  • Gunthorpe, D. L. (1997). Business ethics: A quantitative analysis of the impact of unethical behavior by publicly traded corporations. Journal of Business Ethics, 16(5), 537-543.
  • Hausman, J. A. (1978). Specification Tests in Econometrics. Econometrica, 46(6), 1251- 1271.
  • Kotler, P. (2000). Pazarlama Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım.
  • Nikolaeva, R., Visentin, M., & Mengoli, S. (2019, July). Ethics Rankings and Value Creation: An Abstract. In Academy of Marketing Science World Marketing Congress (pp. 623-624). Springer, Cham.
  • Özkalp, E. ve Kırel, Ç. (2010). Örgütsel Davranış, 4.bs., Bursa: Ekin Kitabevi.
  • Sucu, Yaşar (2003), “Yönetim ve Etik”, 11.Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi (22-24 Mayıs 2003), Afyon Kocatepe Üniversitesi İ.İ.B.F., Yayın No: 57, 281-296.
  • Tatoğlu Yerdelen, F. (2018a). Panel Zaman Serileri Analizi Stata Uygulamalı, Beta Yayınları, 2.Baskı İstanbul.
  • Tatoğlu Yerdelen, F. (2018b). Panel Veri Ekonometrisi Stata Uygulamalı, Beta Yayınları, 4.Baskı İstanbul.
  • Tatoğlu Yerdelen, F. (2020). Panel Veri Ekonometrisi Stata Uygulamalı, Beta Yayınları, 4.Baskı İstanbul.
  • Yu, B., Wu, S., & Lenard, M. J. (2022). Do Ethical Companies Have High Stock Prices or High Returns?. Journal of Risk and Financial Management, 15(2), 81.

The Effect of Adoption of Ethical Factors in Corporate Management on Brand Value and Stock Prices

Yıl 2022, , 652 - 660, 31.12.2022
https://doi.org/10.29106/fesa.1139338

Öz

Whether companies adopt ethical elements in their corporate management can be an important factor in the eyes of their stakeholders. With the influence of communication technologies, ethical or unethical behaviors can spread rapidly by the masses and find repercussions in very wide circles. In particular, businesses that exhibit behaviors that do not comply with ethical rules; its customers, employees, shareholders and other related environmental elements can collectively give negative feedback. In this context, the aim of this study is to determine the effect of the ethicalness of the companies on the brand value and stock price of the company. The data set prepared within the scope of the study covers the period of 2007-2022. Relevant data were tested through panel regression analyses. As a result, it has not been determined that whether the companies are ethical or not has any effect on the brand value. However, it has been revealed that there is a negative relationship between ethics and stock prices.

Kaynakça

  • Areal, N., & Carvalho, A. (2012). The financial performance of the World's Most Ethical Companies: advantage in times of crisis. Available at SSRN 2186088.
  • Baltagi, B.H. (2005). Econometric Analysis of Panel Data. England: Third Edition, John Wiley&Sons Inc.
  • Biglari, V. (2018). The impact of management ethics on stock performance in Malaysia. Journal of Accounting & Marketing, 7(2), 1-8.
  • Çabuk, Serap ve Seda Şengül (2005), “İşletme Yöneticilerinin Mesleki Değerlerinin ve Demografik Özelliklerinin İşletme Etiği Üzerindeki Etkisi: Türkiye’de Büyük Ölçekli Sanayi İşletmeleri Üzerine Bir Uygulama”, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (e-dergi), C.14, S.1, 171-180.
  • Green, W.H. (2003). Econometric Analysis. New Jersey: Prentice Hall.
  • Gunthorpe, D. L. (1997). Business ethics: A quantitative analysis of the impact of unethical behavior by publicly traded corporations. Journal of Business Ethics, 16(5), 537-543.
  • Hausman, J. A. (1978). Specification Tests in Econometrics. Econometrica, 46(6), 1251- 1271.
  • Kotler, P. (2000). Pazarlama Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım.
  • Nikolaeva, R., Visentin, M., & Mengoli, S. (2019, July). Ethics Rankings and Value Creation: An Abstract. In Academy of Marketing Science World Marketing Congress (pp. 623-624). Springer, Cham.
  • Özkalp, E. ve Kırel, Ç. (2010). Örgütsel Davranış, 4.bs., Bursa: Ekin Kitabevi.
  • Sucu, Yaşar (2003), “Yönetim ve Etik”, 11.Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi (22-24 Mayıs 2003), Afyon Kocatepe Üniversitesi İ.İ.B.F., Yayın No: 57, 281-296.
  • Tatoğlu Yerdelen, F. (2018a). Panel Zaman Serileri Analizi Stata Uygulamalı, Beta Yayınları, 2.Baskı İstanbul.
  • Tatoğlu Yerdelen, F. (2018b). Panel Veri Ekonometrisi Stata Uygulamalı, Beta Yayınları, 4.Baskı İstanbul.
  • Tatoğlu Yerdelen, F. (2020). Panel Veri Ekonometrisi Stata Uygulamalı, Beta Yayınları, 4.Baskı İstanbul.
  • Yu, B., Wu, S., & Lenard, M. J. (2022). Do Ethical Companies Have High Stock Prices or High Returns?. Journal of Risk and Financial Management, 15(2), 81.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Finans
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Çağatay Mirgen 0000-0002-0970-0121

Mustafa Ali Özay 0000-0001-7625-6916

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2022
Gönderilme Tarihi 1 Temmuz 2022
Kabul Tarihi 5 Aralık 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Mirgen, Ç., & Özay, M. A. (2022). Kurumsal Yönetimde Etik Unsurların Benimsenmesinin Marka Değeri ve Hisse Senedi Fiyatları Üzerindeki Etkisi. Finans Ekonomi Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(4), 652-660. https://doi.org/10.29106/fesa.1139338