IASB tarafından yayımlanan UFRS'lerin yüksek kalitede bir uluslararası finansal standartlar seti oluşturması hedeflenmekte ve sınır ötesi yatırım engellerini ortadan kaldırmak, finansal raporları kalitesini arttırmak, sermaye maliyetini düşürmek gibi sağladığı faydalar göz önüne alındığında günümüzde birçok ülke tarafından uygulanmaktadır. Türkiye’de ise muhasebe standartları açısından en önemli adımlardan biri 1994 yılında TÜRMOB bünyesinde 60 üyeli Türkiye Muhasebe ve Denetim Standartları Kurulu’nun (TMUDESK) oluşturulmasıdır. 1994 yılında finansal raporlama sistemini değiştirmek için adım atmaya başlayan Türkiye günümüzde UFRS ile yakınsama sürecinde önemli ilerlemeler kaydetmiş durumdadır. Bu çalışmanın amacı, Türkiye’nin UFRS yakınsama sürecini incelemek ve Türkiye’den çeşitli üniversitelerin seçilen fakültelerinden, yetişen yeni muhasebecilerin eğitim ve öğretiminde bu süreçte karşılaştıkları akademik sorunlar ile ilgili girdi sunmaktır. Bu amaçla, yarı yapılandırılmış mülakat yöntemine dayalı anket çalışması ile akademisyenlerin Türkiye UFRS sürecine ilişkin neyin işe yarayıp neyin yaramadığına dair tavsiye, öneri ve görüşlerinden oluşan bir çalışma yapılmıştır. Sonuç olarak, bu bulguların öğrencilerini finansal muhasebe mesleğinin uluslararası yönleri için hazırlayan eğitimciler için yararlı bir girdi olarak hizmet edeceği düşünülmektedir.
Muhasebe ve Finansal Raporlama Muhasebe Eğitimi Uluslararası Finansal Raporlama Standartları
IFRSs issued by the IASB are aimed at setting a high-quality set of international financial standards and are currently being implemented by many countries today, taking into account the benefits of eliminating cross-border investment barriers, improving the quality of financial reports, and reducing capital costs. In Turkey, one of the most important steps in terms of accounting standards is the formation of the Turkey Accounting and Auditing Standards Board (TMUDESK) with 60 member in 1994 organized by TURMOB. Turkey began to take steps to change the financial reporting system in 1994, today it has already made significant progress in the process of convergence with IFRS. The aim of this study is to investigate the IFRS convergence process in Turkey and selected faculty from various universities in Turkey, grows in new education and training of accountants to provide input regarding academic issues they face in the process. For this purpose, semi-structured interviews with academics survey methods based on recommendation as to whether Turkey wounds of what works and what related to the IFRS process is carried out a study of the opinions and suggestions. As a result, it is thought that these findings will serve as a useful input for educators who prepare their students for the international aspects of the financial accounting profession.
Accounting and Financial Reporting Accounting Education International Financial Reporting Standards
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Haziran 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2025 |
Gönderilme Tarihi | 16 Mart 2025 |
Kabul Tarihi | 6 Haziran 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 10 Sayı: 2 |