Daniel Goleman’ın ön plana
çıkarttığı ve artık günümüz işletmeleri tarafından onay gören duygusal zeka
kavramı gittikçe değerli hale gelmektedir. İş yaşamında, hizmeti alan ve
hizmeti veren grupların karşılıklı olarak birbirini etkilemesinde en önemli
öğeyi duygular oluşturmaktadır. Çağımızın gerekliliklerinde hizmeti verenler
aldıkları ücret bedeline denk olarak şahsi hislerini kullanarak, hizmeti alanın
hislerine etki ederek istenilen yöne çekmekle yükümlüdürler.
Çalışmanın genel amacı duygusal
zeka ölçüsü ile iletişim becerisinin arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Bu
doğrultuda duygusal zeka ve iletişim kavramları teorik çerçevede incelenmiş ve
aralarındaki ilişki ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır.
Çalışmayı desteklemek amacıyla
uygulama örneği gerçekleştirilmiş ve lojistik sektöründe faaliyet gösteren yedi
büyük firmadaki 505 büro çalışanına bu ölçümü gerçekleştirmek üzere Schutte Duygusal
Zeka Ölçeği ve İletişim Becerileri Ölçeği uygulanmıştır. Elde edilen veriler
istatistiksel olarak hesaplanarak sonuçlar ortaya konmuştur.
Yapılan analizler sonucunda toplam
duygusal zeka olarak adlandırılan tüm boyutlar itibariyle iletişim becerilerinin
boyutları arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Duygusal zeka düzeyinin
iletişim becerilerini doğrudan etkilemesinin tespiti üzerine sağlıklı bir
duygusal zeka eğitim planı hazırlanarak uygulamalarda ve sektör içerisinde daha
olumlu sonuçlar sağlayacağına inanılmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Temmuz 2019 |
Gönderilme Tarihi | 29 Mart 2019 |
Kabul Tarihi | 8 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |