Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Cilt: 4 Sayı: 2, 141 - 158, 19.07.2019
https://doi.org/10.29106/fesa.546641

Öz

Kaynakça

  • KAYNAKÇA
  • ASLAN Ş., Duygusal Zeka ve Dönüşümcü, Etkileşimci Liderlik, Nobel Yayınları, Ankara, 2009AKTAN C., Kurumsal Sosyal Sorumluluk, İşletmeler ve Sosyal Sorumluluk, İgiad Yayınları, İstanbul, 2007, s.20BALTAŞ A., Duygusal Zekanın İş Hayatındaki Önemi, Baltaş-Baltaş Yönetim Eğitim, Danışmanlık, Activeline, 2002BALTAŞ Z., BALTAŞ A., Bedenin Dili (14.Basım), Remzi Kitabevi, İstanbul, 1997BARUTÇUGİL İ., Organizasyonlarda Duyguların Yönetimi, Kariyer Yayınları, İstanbul, 2003ÇIPLAK E., ATICI M., Grupla Psikolojik Danışmada Şiir Kullanımının Üniversite Öğrencilerinin Empati ve Duygu Farkındalığı Düzeylerine Etkisi, Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, Cilt: 6, sayı:45, 2016, ss.115-127DOĞAN S., Çalışan İlişkileri Yönetimi, Kare Yayınları, İstanbul, 2005GOLEMAN D., BOYATSİZ R., MCKEE A., Yeni Liderler(5.Basım), Varlık Yayınları, İstanbul, 2006GOLEMAN D., Duygusal Zeka Neden IQ’ dan Daha önemlidir? (10.Basım),Varlık Yayınları, İstanbul, 1998ÖZARALLI N., Etkin Örgütsel İletişim Olarak Etkin Kaynak Alışverişi, Endüstri Ve Örgütsel Psikoloji, Türk Psikologlar Derneği, Kalder Yayınları, 1996, s.69ÖZDEMİR YAYLACI G., Kariyer Yaşamında Duygusal Zeka ve İletişim Yeteneği, Hayat Yayınları, İstanbul, 2006STEVE H., EqForEverybody, “A Practical Guide to the Developing and Using One’s Emotional Intelligence”, 2003, s.16

DUYGUSAL ZEKA VE İLETİŞİM BECERİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ

Yıl 2019, Cilt: 4 Sayı: 2, 141 - 158, 19.07.2019
https://doi.org/10.29106/fesa.546641

Öz

Daniel Goleman’ın ön plana
çıkarttığı ve artık günümüz işletmeleri tarafından onay gören duygusal zeka
kavramı gittikçe değerli hale gelmektedir. İş yaşamında, hizmeti alan ve
hizmeti veren grupların karşılıklı olarak birbirini etkilemesinde en önemli
öğeyi duygular oluşturmaktadır. Çağımızın gerekliliklerinde hizmeti verenler
aldıkları ücret bedeline denk olarak şahsi hislerini kullanarak, hizmeti alanın
hislerine etki ederek istenilen yöne çekmekle yükümlüdürler.



Çalışmanın genel amacı duygusal
zeka ölçüsü ile iletişim becerisinin arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Bu
doğrultuda duygusal zeka ve iletişim kavramları teorik çerçevede incelenmiş ve
aralarındaki ilişki ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır.



Çalışmayı desteklemek amacıyla
uygulama örneği gerçekleştirilmiş ve lojistik sektöründe faaliyet gösteren yedi
büyük firmadaki 505 büro çalışanına bu ölçümü gerçekleştirmek üzere Schutte Duygusal
Zeka Ölçeği ve İletişim Becerileri Ölçeği uygulanmıştır. Elde edilen veriler
istatistiksel olarak hesaplanarak sonuçlar ortaya konmuştur.



Yapılan analizler sonucunda toplam
duygusal zeka olarak adlandırılan tüm boyutlar itibariyle iletişim becerilerinin
boyutları arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Duygusal zeka düzeyinin
iletişim becerilerini doğrudan etkilemesinin tespiti üzerine sağlıklı bir
duygusal zeka eğitim planı hazırlanarak uygulamalarda ve sektör içerisinde daha
olumlu sonuçlar sağlayacağına inanılmaktadır.

Kaynakça

  • KAYNAKÇA
  • ASLAN Ş., Duygusal Zeka ve Dönüşümcü, Etkileşimci Liderlik, Nobel Yayınları, Ankara, 2009AKTAN C., Kurumsal Sosyal Sorumluluk, İşletmeler ve Sosyal Sorumluluk, İgiad Yayınları, İstanbul, 2007, s.20BALTAŞ A., Duygusal Zekanın İş Hayatındaki Önemi, Baltaş-Baltaş Yönetim Eğitim, Danışmanlık, Activeline, 2002BALTAŞ Z., BALTAŞ A., Bedenin Dili (14.Basım), Remzi Kitabevi, İstanbul, 1997BARUTÇUGİL İ., Organizasyonlarda Duyguların Yönetimi, Kariyer Yayınları, İstanbul, 2003ÇIPLAK E., ATICI M., Grupla Psikolojik Danışmada Şiir Kullanımının Üniversite Öğrencilerinin Empati ve Duygu Farkındalığı Düzeylerine Etkisi, Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, Cilt: 6, sayı:45, 2016, ss.115-127DOĞAN S., Çalışan İlişkileri Yönetimi, Kare Yayınları, İstanbul, 2005GOLEMAN D., BOYATSİZ R., MCKEE A., Yeni Liderler(5.Basım), Varlık Yayınları, İstanbul, 2006GOLEMAN D., Duygusal Zeka Neden IQ’ dan Daha önemlidir? (10.Basım),Varlık Yayınları, İstanbul, 1998ÖZARALLI N., Etkin Örgütsel İletişim Olarak Etkin Kaynak Alışverişi, Endüstri Ve Örgütsel Psikoloji, Türk Psikologlar Derneği, Kalder Yayınları, 1996, s.69ÖZDEMİR YAYLACI G., Kariyer Yaşamında Duygusal Zeka ve İletişim Yeteneği, Hayat Yayınları, İstanbul, 2006STEVE H., EqForEverybody, “A Practical Guide to the Developing and Using One’s Emotional Intelligence”, 2003, s.16
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Elif Gül 0000-0001-9840-529X

Alptekin Güney Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 19 Temmuz 2019
Gönderilme Tarihi 29 Mart 2019
Kabul Tarihi 8 Temmuz 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Gül, E., & Güney, A. (2019). DUYGUSAL ZEKA VE İLETİŞİM BECERİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ. Finans Ekonomi Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4(2), 141-158. https://doi.org/10.29106/fesa.546641