Bu çalışmada, 2013-2018 yılları arasında Yükseköğretim
Kurulu Başkanlığı Ulusal Tez Merkezi’nde kayıtlı ve pazarlama alanında
hazırlanmış olan lisansüstü tezler içerik analizi yöntemi ile çok boyutlu
olarak incelenecektir. Çalışma kapsamına 236 doktora, 914 yüksek lisans tezi
olmak üzere toplamda 1150 adet lisansüstü tez dâhil edilecektir. Bu çalışma
neticesinde, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Ulusal Tez Merkezi’nde yer alan ve
pazarlama alanında hazırlanmış olan lisansüstü tezler; konu dağılımı, analiz türü,
çalışma yöntemi, üniversite, şehir ve bölge dağılımı, tez yayım dili ve
kaynakça ağırlığı gibi çeşitli boyutlarda incelenerek mevcut durumun ortaya
konulması, var olan boşluk ve eksikliklerin belirlenmesi ve gelecekteki
çalışmalara yol gösterici olması hedeflenmektedir. Çalışma neticesinde; yüksek
lisans tez çalışmalarının doktora tez çalışmalarına oranla daha fazla olduğu; devlet üniversitelerinde daha fazla tez çalışması
yapıldığı; tezlerin en çok İstanbul’da, Marmara Bölgesi’nde, en az ise Güneydoğu
Anadolu Bölgesi’nde hazırlandığı; lisansüstü tezlerin daha fazla nicel yöntemlerle
çalışıldığı ve en çok tüketici davranışı, bütünleşik pazarlama iletişimi ve yeşil
pazarlama konularının çalışıldığı belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2019 |
Gönderilme Tarihi | 25 Haziran 2019 |
Kabul Tarihi | 17 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 3 |