Kurumlar
bir marka olarak paydaşlarının gözünde kendi üstlerine düşen sorumlulukları
farklı araçlarla gerçekleştirme çabası içerisinde olup, imajlarını güçlendirme
ve itibarlarını artırma yönünde hareket etmektedirler. Özellikle dünya
gündeminde giderek artan bir öneme sahip olan sürdürülebilirlik, kurumlar
tarafından sadece kendi bünyeleri kapsamında konuya yaklaşılmasıyla değil, aynı
zamanda toplumsal bir rol üstlenme boyutuyla farkındalık oluşturma bağlamında
değerlendirilmektedir. Sponsorluk faaliyetlerini yansıtmada kullanılan
reklamlar ise sürdürülebilirlik farkındalığını hedef kitlede oluşturmaya
yarayan önemli araçlardan sadece birisidir. Ancak kullanılan bu sponsorluk
reklamları, kurumsal pazarlama açısından kurumun kendi çevre duyarlılığını da
yansıtan bir araç konumundadır. Bu çalışma ile kurumsal markaların sponsorluk
reklamlarıyla sürdürülebilirlik farkındalığını hem konu olarak hem de kendi
kurumlarının sürdürülebilirlik hassasiyetlerini yansıtmada bir iletişim aracı
olarak nasıl kullandıkları incelenmektedir. Ayrıca kurumsal pazarlama karması
açısından bu reklam çabalarının önemi ile hedef kitle üzerindeki etkileri
değerlendirilecektir. Çalışmada, keşifsel bir araştırma bağlamında nitel
araştırma yöntemlerinden çoklu durum deseni kullanılmış olup, seçilen örnek
dergi reklamları üzerinden değerlendirmeler yapılmıştır. Bulgularda, farklı
sponsorluk reklamları kapsamında Türkiye'de sürdürülebilirlik farkındalığına
yönelik çabaların bulunduğu görülmüştür. Yapılan bu reklamlar ile kurumsal
pazarlama karması (8C) kapsamında olan iletişim kısmının kurumsal iletişim
boyutuyla çevre hassasiyetine sahip kurum algısının oluşturulmaya çalışıldığı
tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2019 |
Gönderilme Tarihi | 26 Haziran 2019 |
Kabul Tarihi | 19 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 3 |