Bu araştırma otizm spektrum bozukluğu olan çocuklarda spor okullarının fiziksel aktivite düzeyine, uyku ve yaşam kalitesi ilişkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada Spor Dersi Alan Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocukların Ebeveynlerinin Yaşam Kalitesi Düzeyi Ölçeği kullanılmıştır. Gelişimleri için spor okullarına giden çocukların gelişimini gözlemleyebilmek adına spor okullarına gidemeyen çocuklar da incelenmesi gerekmektedir. Bu amaçla bu ölçek seçilmiştir. Bu araştırma için seçilen il İstanbul olmuştur. 4 merkezde araştırma gerçekleşmiştir. Araştırmaya otizmli spor eğitimi alan 40 kişi ve spor eğitimi almayan 40 kişinin ebeveynleri kısaca toplam 80 gönüllü birey katılmıştır. Bu ölçekten elde edilen puanın dağılımın normal olup olmadığını belirlemek için verilerin çarpıklığı (skewness) değeri göz önünde bulundurulmuştur. Bu araştırmanın verileri normal bir dağılım göstermiştir. Sonuç olarak spor okullarının OSB olan çocukların fiziksel aktivite düzeyi, uyku ve yaşam kalitesine olumlu etkisi olduğuna ulaşılmıştır. Spor okulları için belli bir maliyet ve düzen gerektiğinden dolayı ebeveyn yaşam kalitesi de çocukların bu noktadaki gelişimini etkilemiştir.
Otizm Spektrum Bozukluğu Fiziksel Aktivite Uyku Kalitesi Yaşam Kalitesi Ebeveyn Yaşam Kalitesi
Bu çalışmanın, özgün bir çalışma olduğunu; çalışmanın hazırlık, veri toplama, analiz ve bilgilerin sunumu olmak üzere tüm aşamalarından bilimsel etik ilke ve kurallarına uygun davrandığımı; bu çalışma kapsamında elde edilmeyen tüm veri ve bilgiler için kaynak gösterdiğimi ve bu kaynaklara kaynakçada yer verdiğimi; kullanılan verilerde herhangi bir değişiklik yapmadığımı beyan ederim.
Yok
This research was conducted to examine the relationship between sports schools' physical activity level, sleep and quality of life in children with autism spectrum disorder. The Quality of Life Scale of Parents of Children with Autism Spectrum Disorder Taking Sports Lessons was used in the study. In order to observe the development of children who attend sports schools for their development, children who cannot attend sports schools should also be examined. For this purpose, this scale was chosen. The city chosen for this research was Istanbul. The research was conducted in 4 centers. A total of 80 volunteers, 40 people with autism who received sports training and the parents of 40 people who did not receive sports training, participated in the research. The skewness value of the data was taken into account to determine whether the distribution of the score obtained from this scale was normal. The data of this study showed a normal distribution. As a result, it has been found that sports schools have a positive effect on the physical activity level, sleep and quality of life of children with ASD. Since a certain cost and order are required for sports schools, the quality of life of parents also affected the development of children at this point.
Autism Spectrum Disorder Physical Activity Sleep Quality Quality of Life Parental Quality of Life
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyal Hareketler, Spor Sosyolojisi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 9 Mart 2024 |
Kabul Tarihi | 25 Mart 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 4 Sayı: 1 |