The quest for reality, spanning from daily life to cinema and encompassing all other artistic disciplines, has persisted as a broad topic until today. Therefore, the significance of the locus upon which all artistic activities rely is crucial in terms of reconstructing reality. From this perspective, rural settings are often preferred in the process of reconstructing reality. Films shot in rural areas establish a close relationship with nature and natural life, enabling viewers to feel reality and realism more intimately. Towards the 2000s in Turkish Cinema, and particularly with the onset of the 2000s, there has been a change in the perception of space and the mode of its reproduction in cinema. One of the prominent figures in this change is Nuri Bilge Ceylan, who constructs his cinematic spaces and narratives based on realism. This study examines the construction of cinematic space in Nuri Bilge Ceylan's film Koza. Using semiotic research methodology, the film Koza is analyzed, attempting to elucidate the spatial elements within the context of rural space and the concept of realism.
Bireylerin gerçeklik arayışı, günlük yaşamdan sinemaya kadar uzanan geniş bir perspektifte, diğer tüm sanat dallarını da kapsayan bir konu olarak günümüze kadar gelmiştir. Bu nedenle tüm sanatsal faaliyetlerin varlığını dayandırdığı mekân, gerçekliğin yeniden inşa edilmesi açısından önem arz etmektedir. Bu açıdan bakıldığında gerçekliğin yeniden inşa edilmesi sürecinde taşra mekânının sıklıkla tercih edildiği görülmektedir. Bu bağlamda taşrada çekilen filmlerin doğa ve doğal yaşam ile arasındaki yakın ilişkinin, izleyicilere gerçekliği ve gerçekçiliği daha yakından hissetmelerini sağlayabildiğini söylemek mümkündür. Türk Sineması’nda 2000’li yıllara doğru ve özellikle de 2000’li yıllar ile birlikte sinemadaki mekân algısı ve mekânın yeniden üretim biçimi değişmeye başlamıştır. Bu değişimin öncü yönetmenlerinden biri olarak göze çarpan isimlerden biri de filmsel mekânlarını ve öykülerini gerçekçilik ekseninde üreten Nuri Bilge Ceylan'dır. Bu çalışmada Nuri Bilge Ceylan’ın Koza filminde filmsel mekânın nasıl inşa edildiği incelenmiştir. Bu bağlamda Koza filmi göstergebilimsel araştırma yöntemi ile analiz edilmiş olup filmdeki mekânsal unsurlar taşra mekânı ve gerçekçilik olgusu ekseninde ortaya konmaya çalışılmıştır.
Araştırma doktora tezinden üretilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Film Eleştirisi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 27 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ekim 2024 |
Kabul Tarihi | 12 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 4 Sayı: 2 |
Dergiye makale gönderimi sürekli açıktır.