Cemâat-i İslâmî’ye göre siyaset, dini ikame etmek için yerine getirilmesi gereken bir araçtır. Bu amaçla Hindistan’da kurulan Cemâat-i İslâmî, Hz. Muhammed’in oluşturduğu toplum modelinde yeni bir cemaat oluşturmayı gaye edinmiştir. Bu anlayış ve metot çerçevesinde bireyler öncelikle zihni ve ahlaki yönden yetiştirilmeliydi. Bireylerde gerçekleşen bu değişim ve yenilik örnek bir Müslüman toplumun gerçekleşmesine vesile olacaktı. Ancak Cemâat-i İslâmî Pakistan’a geçtiğinde hareket metodunu değiştirdi. Cemâat’in bu yeni metodu Cemâat içerisinde birçok tartışma ve itirazlara konu oldu. Cemâat-i İslâmî’nin siyasete girmesi etik bulunmadı ve onun, daha çok ahlaki eğitim üzerinde yoğunlaşması gerektiği şeklinde düşünüldü. Cemâat-i İslâmî içerisinde yapılan bu münazaraları değerlendirmek, onun siyaset anlayışını ortaya koymak bakımından önemli bir yer teşkil etmektedir. Bu makalede Cemâat-i İslâmî’nin siyaset anlayışı, Pakistan’da Cemâat-i İslâmî’nin metot ve yönteminde yapılan bu değişikliklere yöneltilen eleştirilere karşı, Mevdûdî’nin müdafaası ile birlikte değerlendirilerek ele alınmıştır
According to Jamâat-i Islami, politics is an instrument that must be fulfilled in order to substitute religion. For this purpose, Jamaat-i-Islami, founded in India, like the model of the society that Muhammad created, it aimed to create a new community. Within the framework of this understanding and methodology, individuals should be educated primarily in the mind and the moral. This change and innovation in the individual will be instrumental in the realization of an exemplary Muslim community. However, when the Jamâat-i Islami passed to Pakistan, it changed the method of movement. This new method of Jamâat has been subject to many discussions and objections within Jamaât. It was thought that the politics of Jamâat-i Islami was not found ethical and it should concentrate more on moral education. Evaluating these developments made within the Jamâat-i Islami constitutes an important place in terms of revealing his political understanding. In this article, the understanding of politics of Jamâat-i Islami was discussed with the defense of Mevdûdî against the criticism directed to the change of method and method of Jamâat-i Islami in Pakistan
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 23 Sayı: 2 |
Fırat Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.