Varlık kavramı. insan ak/mm bir hamlede kavradığı Fe ulaşabildiği en genel
kavram olduğu için .filozoflar /arafından. ıammımn yapılmasma gerek olmadığı belirtilmiştir.
Filozoflar. varfığlll "ne "fiği ve "ne o/du{!;u" problemine eğildikleri kadar
menşei üzerinde de durmuş/ardır. Varlık kavramı üzerinde çağlar boyu pek çok kavram
geliştirilmiştir. Bir. Logos. ide. Töz. Cogito, Algı. Monad. Nesne. Ben. Ruh. İrade
ve Güç gibi kavramlar bunlardan birkaçıdır. Sokrates öncesi ve sonrasıfelsefi diişiincede
filozofların. varlığm ne olduğu ve nasıl meydana geldiği. Inen şe i gibi sorulara
cevap aradıkları Fe varlıkta Bir olan iizerinde felsefe yaplikları görülmektedir. Batı ve
İs/ii m diişiincesinde ise varlık problemi. "varfığlll ne 'fiği" sorunu. yerini "varolan
nesnelerin ve objelerin ne 'li ği" sorusuna bırakmıştır. Giiniimiiz anto/oj isinde ise, varlık
iizerine sübjektif ve spekiilatif teoriler üretmek yerine. doğrudan hayallan ve bilimsellikten
hareket eden. samıçiara ıabi olan, fenomenolojik bir tavır olarak karşımıza
çıkmaktadır. İşte biz bu makalede varlık probleminin arıaya çıkışmda n güniinıiize felsefi
açıdan Farlık kavram mm geçirdiği evreleri ve gelişimi ele almaya çalıştık.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Din Araştırmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2004 |
Gönderilme Tarihi | 4 Mart 2004 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2004 Cilt: 9 Sayı: 1 |
Fırat Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.