Yabancı dil öğreniminde yöntem öğrenme sürecini etkileyen önemli faktörlerden
biridir. Geçmişten günümüze çeşitli dil öğretim yöntem ve yaklaşımlan geliştirilmiş
ve bu yöntemler belirli dönemlerde oldukça yoğun kullanılmıştır. 1950'li
yıllara kadar geleneksel dil bilgisi çeviri yöntemi kullanılırken, sonralan bilimsel
esaslara dayalı değişik yöntemler kullanılnuştır. Kulak-dili alışkanlığı yönteıni
öğrenen kişinin daha çok belirli cümle kahplanın sürekli dinlenme, ezberleme ve
bunlan tekrar etıneye dayanınakta ve anadilin sınıfta kullaıulınasına karşı çıkmaktadır.
Ancak dalıa sonra geliştirilen x yöntemi, sınıfta zaman zaman aııadilin de kn11anılabileceğini
beniınsemiştir. Hiçbir yöntemin dil öğretiıninde tek başına tanıamen
kullaınlmayacağını savunan (ileri süren) eklemeli (eldektik) yönteıni benimseyenler
ise her yöntemin bulunulan ortaına göre uygun bir boyutunun sııııfta kullanılabileceğini
düşünmekteler. Bunlann dışında ikisine devamlı kuşkusuz insanın öğrenmesi
üzerine yapılan araştırmalar devaın edecek ve hedefte değişik yöntem ve yaldaşınılar
ortaya konacaktır.
Foreign language teaching teaclıing ınetlıods teaching approaches
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Din Araştırmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2000 |
Gönderilme Tarihi | 4 Mart 2000 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2000 Cilt: 5 |
Fırat Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.