Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

"TANRI VARDlR" İFADESİNİN MANTIKİ STATÜSÜ

Yıl 1999, Cilt: 4, 0 - 0, 30.06.1999

Öz

İman, inanan süje ile inanılan obje arasındaki duygusal, tarihsel ahlaki
ve bilişsel ilişkiyi de ifade eder. Elbette ki iman, deneysel metotlarla test
edilip doğrulanabilir bir muhtevaya sahip değildir. Ancak o bilgiye dayalı bir
tasdik olarak bilişsel ögeleri barındırmaktadır ve kognitif bir muhtevaya
sahiptir. Her şeyden önce süjenin obje konusundaki bilgisi, objenin süje için
açık hale gelmesi ve obje etrafindaki rasyonel kuşkularm giderilebilmesi
açısından önemlidir. Bu nedenle iman kadar inkar da bilinçsiz, rastgel~ bir
davranış olmayıp, bilinçli ve iradi bir davranış modelidir. İman, insan iÇin
nihai bir ilgi, merkezi bir eylem ve bütün insan kişiliğini etkileyen bir tavır
takımştır.1 Ancak bu imanın yalnızca bir nihai ilgi ve bir merkezi eylem
olduğu anlamına gelmemektedir.

Kaynakça

  • Adaıns, Robert Merrihew, "Divine Necessity", The Concept of God, Edited by Thomas V. Morris, Oxford University Press, New York, 1987.
  • Aydın, Mehmet, ___ "Allah'ın VarlığımnAk/Uiği" İslaınl Araştırmalar. Sayı:2, Ekim 1986. Din Felsefesi, İstanbul, 1994. __ .....;
  • Ayer, A.J., Language, Truth and Logic, Penguin Books, England, 1990.
  • Bfıkillfuü, EbU Bekir Muhammed, Kitabu't-Temhid, Tah: İmaduddin Ahmed Haydar, Beyrut 1993, s.41-45;
  • Crombie, I.H., "Theology and Falsijicait01ı", New Essays In Philisophical Theology. Edited by Antony Flew and Alasdair MciNtyre, The Macmillian Company, New York, 1970.
  • Cürcılııi, Seyyid Şerif, et-Ta'rifat, Tah: Abdurrahman Umeyra, Beyrut, 1987.
  • Cüveyni, İmfunu'I-Haranıeyn Ebu'I-Meilli Abdilmelik, Kitabu'I-İrşad, Tah: Es'ad Tenüın, Beyrıit, 1992.
  • Davies, Brian, Introduction to The Philosohpy of Religion, Oxford University Press, New York, 1993.
  • Dinfuü, Ghulfunhusayn lbrahim, "The N ames and Attributes of God in the Vıew of Sadr al-Muta'alühin on the Basis of the Univocaüty of Existence", Translated by Muhammed Legenhausen, Message ofThagalayn, Vol:3, Nu:3, Autumn, 1997.
  • Hick, John, ~ Philosohpy of Religion, Prentice-Hall, Ine, New Jersey, 1983.
  • İci, Aduddin Ahmed Abdurrahman b. Ahmed, el-Mevakıffi İlmi'I-KeHim, Beyruz, tsz.
  • Kenny, Anthony, Aquinas, Oxford University Press, New York, 1980.
  • Kin di, Felsefi Risaieler, Çev: Mahmut Kaya, İstanbul, 1994.
  • McPlıerson, Thomas, "Reügion As The Inexpressible", New Essays In Philosophlcal Theology, Edited by Antony Flew and Alasdair Mclntyre, New York, 1964.
  • Nesefi, Ebıi'l-Berekat, ei-İ'timad fi'I-İ'tikild, Süleymaniye Kütüphanesi, Fatih Bölümü, No:3085.
  • Nesefi, Ebıi'l-Muin, Tabsıratu'I-Edille, Tah: Claude Salaıne, Dımaşk, 1993.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Din Araştırmaları
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Temel Yeşilyurt

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 1999
Gönderilme Tarihi 4 Mart 1999
Yayımlandığı Sayı Yıl 1999 Cilt: 4

Kaynak Göster

ISNAD Yeşilyurt, Temel. “‘TANRI VARDlR’ İFADESİNİN MANTIKİ STATÜSÜ”. Fırat Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 4 (Haziran 1999).

Fırat Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.