Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ESMA-i HÜSNA'DAN BiR iSiM: "EL-MÜ'MiN" : DiN ÖGRETiMiNE KONU EDiLMESi VE UYGULAMA ÖRNEGi

Yıl 2009, Cilt: 14 Sayı: 1, 0 - 0, 30.06.2009

Öz

Bu makalenin hedefi, "Mü'min" isminin sahip olduğu anlamın yanı sıra, bu
anlamı~ sahip olduğu değeri ortaya koymaktır. Bu çerçevede, makale iki boyuttan
oluşmaktadır. Birinci boyutta, din eğitimi derslerinde kavram öğretimine bir örnek
teşkil edeceği düşünülen "Mümin" kavramının tarihsel arka planı ortaya konulmaya
çalışılmıştır. Tarihsel arka planda, kavramın ayet ve hadis referansları el<: alınmış ve
bu ayet ve hadislerin kullanıldığı bağlarnlara göre ne ifade ettikleri üzerinde
durulmuştur. İkinci boyutta ise, tarihsel arka planı verilen kavramın, eğitim ortamına
aktarılması çerçevesinde ilköğretim çağındaki bireylere yönelik olarak, bir ders
işlenişinde kullanılabilecek örnek etkinliklere yer verilmiştir.

Kaynakça

  • Mevlüt Sarı, el-Mevarid Arapça-Tı!rkçe Sözlük, Bahar Yayınları, Istanbul, tarihsiz.

A Name from al-Asma Al-Husna, "ai-Mu'min": lts Place in the Religious Education and a Sample for Teaching lt

Yıl 2009, Cilt: 14 Sayı: 1, 0 - 0, 30.06.2009

Öz

Kaynakça

  • Mevlüt Sarı, el-Mevarid Arapça-Tı!rkçe Sözlük, Bahar Yayınları, Istanbul, tarihsiz.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Din Araştırmaları
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Yıldız Kızılabdullah

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2009
Gönderilme Tarihi 2 Mart 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 14 Sayı: 1

Kaynak Göster

ISNAD Kızılabdullah, Yıldız. “ESMA-I HÜSNA’DAN BiR ISiM: ‘EL-MÜ’MiN’ : DiN ÖGRETiMiNE KONU EDiLMESi VE UYGULAMA ÖRNEGi”. Fırat Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 14/1 (Haziran 2009).

Fırat Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.