Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ORTAÖĞRETİM DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİNDE ÖRNEK OLAY İNCELEMESİ YÖNTEMİ

Yıl 2012, Cilt: 17 Sayı: 1, 0 - 0, 30.06.2012

Öz

Din öğretimi, günlük hayattan kopuk, ezbere dayalı ve öğretmen merkezli olduğu
yönünde eleştirilere muhatap olmaktadır. Öğretim yöntem ve tekniklerinin din
öğretiminde etkin bir şekilde kullanılması bu eleştirileri azaltacaktır. Örnek olay
incelemesi yöntemi, problem içeren bir örnek olay üzerinde öğrencilerin konuşmaları
ve öneriler sunmaları yoluyla öğrenmenin gerçekleştiği bir öğretim yöntemidir. Bu
yönüyle yöntemin din kültürü ve ahlak bilgisi derslerinde kullanılması, düşünen,
sorgulayan, araştıran bireylerin yetişmesine, din öğretimin öğrenci merkezli olmasına
katkı sağlayacaktır. Bu çalışmanın amacı örnek olay incelemesi yönteminin
ortaöğretim din kültürü ve ahlak bilgisi derslerinde yararlanılması gereken bir yöntem
olduğunu ortaya koymaktır. Çalışmada ortaöğretim din kültürü ve ahlak bilgisi
müfredatında yer alan yedi öğrenme alanından inanç, ibadet ve ahlak öğrenme
alanlarına ait örnek ders işlenişleri sunulmaktadır. Örnek olay incelemesi yönteminin
din kültürü ve ahlak bilgisi dersinin bütün öğrenme alanlarında uygulanmasının,
yöntemi kullanmak isteyen öğretmenlere bir fikir vermesi açısından yararlı olacağı
düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Akyürek, Süleyman, Din Öğretiminde Kavram Öğretimi, Dem Yayınevi, İstanbul, 2004.
  • Akıncı, Adem, Din Eğitiminde Etkili Bir Yöntem: Hikaye, Feza Gazetecilik AŞ, İstanbul, 2001, s.41.
  • Asan, Aşkın, Bilgisayar Destekli Din Öğretimi, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Samsun, 1998.
  • Aydın, M. Zeki, Ahlak Öğretiminde Örnek Olay İncelemesi Yöntemi, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2005.
  • ______, Din Öğretiminde Yöntemler, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2005.
  • ______, Din Öğretiminde Yöntemler ve Buldurma Yöntemi, Karakoç Yayınevi, Ankara, 1998.
  • Aydoğan, İsmail, “Sınıfta İstenmeyen Davranışların Yönetimi”, Kuram ve Uygulamada Sınıf Yönetimi (Ed.Celal Gülşen),Ankara, 2010.
  • Başaran, İbrahim Ethem, Eğitim Psikolojisi, Gül Yayınevi, Ankara, 1996.
  • Bilgin, Beyza, Din Eğitimi, Gün Yayıncılık, Ankara, 1999.
  • Bilgin, Beyza, SELÇUK, Mualla, Din Öğretimi, Gün Yayıncılık, Ankara, 1999.
  • Binbaşıoğlu, Cavit, Öğretim Metodu ve Uygulama, Kardeş Matbaası, Ankara, 1967.
  • Buyrukçu, Ramazan, “Ortaokullardaki Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretimine Genel Bir Yaklaşım”, Dini Araştırmalar Dergisi, Cilt:2, Sayı:4, Ankara, 1999.
  • Çelebi, İlyas, “Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersinin İlk ve Ortaöğretim Programlarına Girişi ve Bugünkü Müfredatı”, Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi, İstanbul, 1999.
  • Doğan, Recai, Tosun, Cemal, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretimi, Pegem Yayıncılık, Ankara, 2003.
  • Eryılmaz, Recep, Orta Öğretimde Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersinin Geliştirilmesi Üzerine Bir Araştırma, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul, 1995.
  • Fidan, Nurettin, ERDEN, Münire, Eğitime Giriş, Alkım Yayınevi, İstanbul, 1998.
  • Güler, Tuğba, Din ve Ahlak Öğretiminde Drama Örnekleri, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2007.

The Case Study Research Method in the Religious Culture and Moral Knowledge Lesson of Secondary Education

Yıl 2012, Cilt: 17 Sayı: 1, 0 - 0, 30.06.2012

Öz

Kaynakça

  • Akyürek, Süleyman, Din Öğretiminde Kavram Öğretimi, Dem Yayınevi, İstanbul, 2004.
  • Akıncı, Adem, Din Eğitiminde Etkili Bir Yöntem: Hikaye, Feza Gazetecilik AŞ, İstanbul, 2001, s.41.
  • Asan, Aşkın, Bilgisayar Destekli Din Öğretimi, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Samsun, 1998.
  • Aydın, M. Zeki, Ahlak Öğretiminde Örnek Olay İncelemesi Yöntemi, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2005.
  • ______, Din Öğretiminde Yöntemler, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2005.
  • ______, Din Öğretiminde Yöntemler ve Buldurma Yöntemi, Karakoç Yayınevi, Ankara, 1998.
  • Aydoğan, İsmail, “Sınıfta İstenmeyen Davranışların Yönetimi”, Kuram ve Uygulamada Sınıf Yönetimi (Ed.Celal Gülşen),Ankara, 2010.
  • Başaran, İbrahim Ethem, Eğitim Psikolojisi, Gül Yayınevi, Ankara, 1996.
  • Bilgin, Beyza, Din Eğitimi, Gün Yayıncılık, Ankara, 1999.
  • Bilgin, Beyza, SELÇUK, Mualla, Din Öğretimi, Gün Yayıncılık, Ankara, 1999.
  • Binbaşıoğlu, Cavit, Öğretim Metodu ve Uygulama, Kardeş Matbaası, Ankara, 1967.
  • Buyrukçu, Ramazan, “Ortaokullardaki Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretimine Genel Bir Yaklaşım”, Dini Araştırmalar Dergisi, Cilt:2, Sayı:4, Ankara, 1999.
  • Çelebi, İlyas, “Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersinin İlk ve Ortaöğretim Programlarına Girişi ve Bugünkü Müfredatı”, Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi, İstanbul, 1999.
  • Doğan, Recai, Tosun, Cemal, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretimi, Pegem Yayıncılık, Ankara, 2003.
  • Eryılmaz, Recep, Orta Öğretimde Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersinin Geliştirilmesi Üzerine Bir Araştırma, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul, 1995.
  • Fidan, Nurettin, ERDEN, Münire, Eğitime Giriş, Alkım Yayınevi, İstanbul, 1998.
  • Güler, Tuğba, Din ve Ahlak Öğretiminde Drama Örnekleri, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2007.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Din Araştırmaları
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Zafer Yıldız

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2012
Gönderilme Tarihi 9 Nisan 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 17 Sayı: 1

Kaynak Göster

ISNAD Yıldız, Zafer. “ORTAÖĞRETİM DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİNDE ÖRNEK OLAY İNCELEMESİ YÖNTEMİ”. Fırat Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 17/1 (Haziran 2012).

Fırat Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.