Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

YENi ÖGRETiM PROGRAMI VE 8 AY SÜRELi KUR'AN KURSLARI (Muhteva, Uygulama, Problemler ve Çözüm Önerileri)

Yıl 2010, Cilt: 15 Sayı: 2, 0 - 0, 30.12.2010

Öz

Son yıllardaki hızlı değişim ve gelişime ayak uydurmak amacı ile Diyanet İşleri
Başkanlığı Kur'an Kurslarına yönelik olarak; Öğretim Programları'nın geliştirilmesi,
ders materyallerinin yenilenmesi, kurs binalarının fiziki bakımdan iyileştirilmesi ve
öğreticilerin yetiştirilmesi çalışmalarına önem vermiştir. Bu çerçevede 8 ay süreli
Kur'an Kursları için uzmanlardan oluşan bir komisyon tarafından yeni program
hazırlatılarak yürürlüğe konmuştur. Yeni Programın özelliği, uygulama safhası,
uygulamada ortaya çıkan problemler ve çözüm önerilerini ele aldığımız makalemizin,
alan araştırmalarına, program geliştirme. faaliyetlerine, eğitim öğretim faaliyetlerine,
kurs öğreticileri ve Başkanlığın ilgili birimlerine faydalı olacağını umuyoruz.

Kaynakça

  • AY, M.Emin, Problemleri ve Beklentileriyle Türkiye'de Kur'an Kursları, Düşünce Yayınları, İstanbul 2005.
  • AYDIN, M.Şevki, Bir Din Eğitimi Kurumu Olarak Kur'an Kursu, DİB Yayınları, Ankara 2008.
  • AYHAN, Halis, Türkiye 'de Din Eğitimi, Dem Yayınları, İstanbul 2004.
  • BALTACI, Cahit, "Türk Eğitim Sisteminde Kur'an Kurslarının Yeri'', Kur'an Kurslarında Eğitim, Öğretim ve Verimlilik (Tartışmalı ilmi Toplantı), Ensar Neşriyat, s.15-19, İstanbul 2000.
  • BİLGİN, Beyza, Türkiye 'de Din Eğitimi ve Liselerde Din Dersleri, Emel Matbaacılık, Ankara 1980.
  • BOLAY, S.Hayri ve arkadaşları, Türk Eğitim Sistemi Alternatif Perspektif, TDV Yayınları, Ankara 1996.
  • BUYRUKÇU, Ramazan, Kur'an Kurslarında Din Eğitimi ve Öğretiminin Verimliliği Üzerine Bir Araştırma (Göller Bölges,i Örneği), Fak.iilte Kitabevi, Isparta 2001.
  • ÇAGRICI, Mustafa, "Kur'an Kursu", DİA, TDV Yayınları, C.26, s.423-426, Ankara 2002.
  • DEMiREL, Özcan, Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme, Pegema Yayıncılık, Ankara 2006.
  • Din Hizmetlerinde Yöntem ve Verimlilik, Derleyen: HayruHalı KÖKEN, DİB Yayınları, Ankara 2006.
  • Diyanet İşleri Başkanlığı Taşra Teşldlatında Din Hizmetlerini Yürütenierin Temel ve Özel Yeterlik/eri, DİB Yayınları, Ankara 2005.

New Curriculum and 8 Month Term Koran Courses (Content, Applications, Problems and Solution)

Yıl 2010, Cilt: 15 Sayı: 2, 0 - 0, 30.12.2010

Öz

Kaynakça

  • AY, M.Emin, Problemleri ve Beklentileriyle Türkiye'de Kur'an Kursları, Düşünce Yayınları, İstanbul 2005.
  • AYDIN, M.Şevki, Bir Din Eğitimi Kurumu Olarak Kur'an Kursu, DİB Yayınları, Ankara 2008.
  • AYHAN, Halis, Türkiye 'de Din Eğitimi, Dem Yayınları, İstanbul 2004.
  • BALTACI, Cahit, "Türk Eğitim Sisteminde Kur'an Kurslarının Yeri'', Kur'an Kurslarında Eğitim, Öğretim ve Verimlilik (Tartışmalı ilmi Toplantı), Ensar Neşriyat, s.15-19, İstanbul 2000.
  • BİLGİN, Beyza, Türkiye 'de Din Eğitimi ve Liselerde Din Dersleri, Emel Matbaacılık, Ankara 1980.
  • BOLAY, S.Hayri ve arkadaşları, Türk Eğitim Sistemi Alternatif Perspektif, TDV Yayınları, Ankara 1996.
  • BUYRUKÇU, Ramazan, Kur'an Kurslarında Din Eğitimi ve Öğretiminin Verimliliği Üzerine Bir Araştırma (Göller Bölges,i Örneği), Fak.iilte Kitabevi, Isparta 2001.
  • ÇAGRICI, Mustafa, "Kur'an Kursu", DİA, TDV Yayınları, C.26, s.423-426, Ankara 2002.
  • DEMiREL, Özcan, Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme, Pegema Yayıncılık, Ankara 2006.
  • Din Hizmetlerinde Yöntem ve Verimlilik, Derleyen: HayruHalı KÖKEN, DİB Yayınları, Ankara 2006.
  • Diyanet İşleri Başkanlığı Taşra Teşldlatında Din Hizmetlerini Yürütenierin Temel ve Özel Yeterlik/eri, DİB Yayınları, Ankara 2005.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Din Araştırmaları
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Mustafa Önder Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2010
Gönderilme Tarihi 14 Eylül 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 15 Sayı: 2

Kaynak Göster

ISNAD Önder, Mustafa. “YENi ÖGRETiM PROGRAMI VE 8 AY SÜRELi KUR’AN KURSLARI (Muhteva, Uygulama, Problemler Ve Çözüm Önerileri)”. Fırat Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 15/2 (Aralık 2010).

Fırat Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.