Bu çalışmanın amacı, eğitim alanında değişime ilişkin lisansüstü eğitim tezlerini incelemektir. Araştırmada nitel yöntem tercih edilmiştir. Araştırmanın bulguları; değişimle ilgili 66 tez 2005 ile 2021 yılları arasında yapılmıştır. 66 tezden 56’sı yüksek lisans tezi ve 10’u doktora tezidir. 66 tezin 23’ü eğitim bilimleri enstitüsünde 39’u sosyal bilimler enstitüsünde, 1’i fen bilimleri enstitüsünde ve 1’ i de lisansüstü eğitim enstitüsünde yürütülmüştür66 tezin 55’ inde nicel yöntem, 7’ sinde nitel yöntem ve 4’ünde karma yöntem benimsenmiştir. 66 tezden 23’ünde basit seçkisiz örnekleme, 6’sında uygun örnekleme, 3’ünde küme örnekleme, 5’inde tabakalı örnekleme, 1’inde oransız eleman örnekleme, 1’inde maksimum çeşitlilik ve 1’inde ise amaçlı örnekleme yöntemi kullanılmıştır. 66 tezden 54’ünde ölçek, 9’unda yarı yapılandırılmış görüşme formu, 4’ünde anket ve 1’ inde gözlem kullanılmıştır. 66 tezden 11’inde değişim yönetimi, 15’inde değişim süreci, 7’sinde örgütsel değişim, 19’unda değişime direnç, 12’sinde değişime hazır olma, 2’sinde değişim liderliği, 2’sinde örgütsel değişim sinizmi ve 1’inde değişim algısı konusu ele alınmıştır.
Aim of this study is to examine thesis on change in education. Qualitative research was preferred. Findings of the research; 66 theses on change were made between 2005 and 2021. Of the 66 theses, 56 are master's theses and 10 are doctoral dissertations. Of the 66 theses, 23 were carried out at the institute of educational sciences, 39 at the institute of social sciences, 1 at the institute of science and 1 at the graduate education institute. Quantitative method was adopted in 55 of 66 theses, qualitative method in 7 and mixed method in 4 of them. Simple random sampling method was used in 23 of 66 theses, convenient sampling in 6, cluster sampling in 3, stratified sampling in 5, disproportionate sampling in 1, maximum variation in 1, and purposive sampling in 1 of theses. Scale was used in 54 of the 66 theses, semi-structured interview form in 9, questionnaire in 4 and observation in 1 of the theses. Change management in 11, change process in 15, organizational change in 7, resistance to change in 19, readiness for change in 12, change leadership in 2, organizational change cynicism in 2, perception of change in 1 of the theses were discussed.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Mayıs 2022 |
Gönderilme Tarihi | 18 Ekim 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |