Yeni iletişim teknolojilerindeki
gelişmeler siyasetin yapısında da değişiklikler meydana getirmiştir.
Siyasetçilerin yüz yüze iletişimden ziyade günümüzde sosyal medyanın
yaygınlaşmasıyla birlikte kitle iletişim araçlarını kullanmaya başlaması bu
araçların siyasetçiler için stratejik bir öneme sahip olmasını sağlamıştır.
Sosyal medya ülkemizde siyasetçiler tarafından yardımcı ve tamamlayıcı bir araç
olarak sıklıkla kullanılmaktadır ve bundan sonra da kullanılmaya devam
edecektir. 2017 Anayasa referandumu sürecinde de sosyal medya araçları siyasi
partiler tarafından aktif bir şekilde kullanılmıştır.
Bu çalışmada, mecliste grubu bulunan AK
PARTİ, CHP, MHP ve HDP'nin 16 Nisan 2017 Anayasa Referandumu süresince sosyal
medya kullanımları ve paylaşımları karşılaştırmalı olarak analiz edilmektedir.
1 Şubat-16 Haziran 2017 tarihleri arasında incelenen dört partinin resmi
Youtube sayfaları ve paylaşımları içerik çözümleme yöntemi ile
değerlendirilmiştir. Siyasi partilerin Youtube paylaşımları müzik kullanımı,
kullanılan görüntü türü gibi teknik özellikler ve çekicilik türleri açısından
karşılaştırılarak değerlendirilmiştir. İçerik analizi yönetimi ile elde edilen
bulgulara göre, siyasi partilerin Youtube’u, propaganda ve kamuoyunu
bilgilendirme amacıyla sıklıkla kullandığı tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | İletişim |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ağustos 2019 |
Gönderilme Tarihi | 14 Şubat 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |