Bu çalışmanın amacı,
öğretmen adaylarının sosyobilimsel konulara yönelik tutumlarını cinsiyet, genel
not ortalaması ve bölüm bakımından incelemektir. Çalışmaya 2015-2016 eğitim
öğretim yılında İç Anadolu Bölgesindeki bir eğitim fakültesinin son sınıfında
öğrenim görmekte olan, fen bilimleri ve sosyal bilimler alanlarından farklı
bölümlerden 144 öğretmen adayı katılmıştır. Genel tarama modeline göre
tasarlanan çalışmada, veriler kişisel bilgi formu ve Sosyobilimsel Konulara Yönelik
Tutum Ölçeği ile toplanmıştır. Beşli likert tipinde ve 30 maddeden oluşan bu
ölçek, sosyobilimsel konuların yarar ve önemi, sosyobilimsel konulardan
hoşlanma ve sosyobilimsel konulara yönelik kaygı olmak üzere üç boyutlu olarak
geliştirilmiştir. Verilerin analizi sonucunda öğretmen adaylarının
sosyobilimsel konulara yönelik tutumlarında cinsiyet ve genel not ortalaması
bakımından anlamlı bir farklılık olmadığı görülmüştür. Bölüm bakımından
sosyobilimsel konuların yarar ve önemi ve sosyobilimsel konulara yönelik
kaygıda fen bilimleri öğretmen adaylarının sosyal bilimlere göre daha yüksek
tutuma sahip olduğu buna karşın sosyobilimsel konulardan hoşlanmada bölümler
arasında bir farklılık olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.
The aim of the research is
to examine pre-service teachers’ attitudes towards socioscientific issues in
terms of gender, grade point average and major. The
study carried out with 144 pre-service teachers who studying from different
major that include scientific and social sciences in an Education Faculty from
Central Anatolian in 2015-2016 academic year. This study was designed survey method. The data were
collected via personal information form and Attitudes towards Sociosicentific
Issues Scale (ATSIS). This scale consists of 30 items, three dimensions (interest and usefulness of SSI,
liking of SSI and anxiety towards SSI),
and five point likert. In results, there was no significant difference between
genders and grade point average on dimensions of ATSIS. Addition to these
results, there was a significant difference between major on interest and
usefulness of SSI, and anxiety towards SSI. There was not significant difference
between major on liking of SSI.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2019 |
Gönderilme Tarihi | 24 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |