Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

DÖRDÜNCÜ SINIF SOSYAL BİLGİLER DERSİ BİLİM TEKNOLOJİ VE TOPLUM ÖĞRENME ALANI “İYİ Kİ VAR” ÜNİTESİ KAZANIMLARININ GERÇEKLEŞME DÜZEYİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2021, , 633 - 645, 20.05.2021
https://doi.org/10.18069/firatsbed.803430

Öz

Bu çalışmanın amacı 4. sınıf Sosyal Bilgiler dersi “Bilim, Teknoloji ve Toplum” öğrenme alanında yer alan “İyi ki Var” ünitesi kazanımlarının öğrencilerde gerçekleşme düzeyini çeşitli değişkenler bağlamında tespit etmektir. Bu amaca yönelik olarak çalışma nicel araştırma yöntemlerinden tarama modelinde yapılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen akademik başarı testi kullanılmış olup elde edilen verilerden öğrencilerde ilgili ünitenin kazanımlarının gerçekleşme düzeyi; cinsiyet, ebeveyn eğitim düzeyi, yerleşim yeri ve aile gelir düzeyi değişkenleri bağlamında incelenmiştir. Araştırma sonucunda “İyi ki Var” ünitesi kazanımları ile ilgili öğrencilerin akademik ortalamalarının genel olarak orta seviyede olduğu tespit edilmiştir. Cinsiyet değişkenin akademik ortalamaya istatistiksel olarak anlamlı düzeyde etki etmediği görülmüştür. Ayrıca ebeveyn eğitim düzeyi üniversite olan öğrencilerin diğer gruplara göre, yerleşim yeri şehir olan öğrencilerin köyde yaşayanlara göre ve 2500 TL ve üstü geliri olan öğrencilerin daha düşük gelirli olan öğrencilere göre istatistiksel olarak anlamlı düzeyde daha başarı oldukları tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Akgün, İ. H. (2015a). Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersi Bilim, Teknoloji ve Toplum Öğrenme Alanına Yönelik Akademik Başarılarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi Sayı: 4/2 2015 s. 770-782
  • Akgün, İ.H. (2015d). Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersindeki Demokrasinin Serüveni Ünitesine Yönelik Başarı Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 14 (55), 68-78.
  • Akgün, İ.H. ve Arıkan, İ. (2015b). Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersi Üretim, Dağıtım ve Tüketim Öğrenme Alanına Yönelik Akademik Başarılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(40), 11-518.
  • Akgün, İ.H. ve Atmaca, Y. (2015c). Ortaokul 5, 6 ve 7. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersinde Ekoloji Konularına İlişkin Kazanımların Gerçekleşme Düzeyi. Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 5 (2), 168-189.
  • Baykara, N. (2006). Sosyal Bilgiler Dersinin Düşünme Becerileri Açısından Değerlendirilmesi. (Yüksek Lisans Tezi). Afyonkarahisar: Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Boztopraklı, A. (2019). Dördüncü Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi “İyi Ki Var” Ünitesi Kazanımlarının Gerçekleşme Düzeyinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi Adıyaman İli Örneği. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2008).Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Karasar, N. (2007). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Koçoğlu, E. (2012). 6. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersindeki Karikatür Kullanımının Erişiye Göre Değerlendirilmesi. (Doktora Tezi). Erzurum: Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • MEB. (2005). İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi 4. 5. Sınıflar Öğretim Programı ve Kılavuzu. Ankara: MEB Yayınları
  • MEB. (2006). İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi 6. Sınıf Öğretim Programı ve Kılavuzu. Ankara: MEB Yayınları.
  • Pala, Ş. M. (2011). Matematik Becerisinin Sosyal Bilgiler Derslerindeki Harita, Grafik ve Tablo Okuma Becerilerine Etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). Erzincan: Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.

Fourth Class Social Studies Course Science Technology and Community Learning Field Investigation of The Realization Level of The Achievements of The Unit of “Fortunately There Is”

Yıl 2021, , 633 - 645, 20.05.2021
https://doi.org/10.18069/firatsbed.803430

Öz

The aim of this study is to determine the level of realization of students' acquisitions in the unit of "Fortunately There Is" in the "Science, Technology and Society" learning area of the 4th grade Social Studies course for various variables. For this purpose, the study was conducted as a survey study which is one of the quantitative research methods. The academic achievement test developed by the researcher was used as the data collection tool in the study. From the data obtained, the level of realization of students’ acquisitions of the relevant unit was examined in the context of gender, parental education level, residential area and family income level variables. As a result of the research, gains were generally at a medium level. It was seen that the gender variable did not have a statistically significant effect on students’ academic achievements. In addition, it has been determined that students whose parents have a university degree compared to other groups; students who reside in cities compared to those reside in rural areas and students whose parents have an income level of 2500 TL and above compared to those with lower income levels were statistically significantly more successful

Kaynakça

  • Akgün, İ. H. (2015a). Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersi Bilim, Teknoloji ve Toplum Öğrenme Alanına Yönelik Akademik Başarılarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi Sayı: 4/2 2015 s. 770-782
  • Akgün, İ.H. (2015d). Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersindeki Demokrasinin Serüveni Ünitesine Yönelik Başarı Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 14 (55), 68-78.
  • Akgün, İ.H. ve Arıkan, İ. (2015b). Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersi Üretim, Dağıtım ve Tüketim Öğrenme Alanına Yönelik Akademik Başarılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(40), 11-518.
  • Akgün, İ.H. ve Atmaca, Y. (2015c). Ortaokul 5, 6 ve 7. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersinde Ekoloji Konularına İlişkin Kazanımların Gerçekleşme Düzeyi. Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 5 (2), 168-189.
  • Baykara, N. (2006). Sosyal Bilgiler Dersinin Düşünme Becerileri Açısından Değerlendirilmesi. (Yüksek Lisans Tezi). Afyonkarahisar: Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Boztopraklı, A. (2019). Dördüncü Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi “İyi Ki Var” Ünitesi Kazanımlarının Gerçekleşme Düzeyinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi Adıyaman İli Örneği. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2008).Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Karasar, N. (2007). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Koçoğlu, E. (2012). 6. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersindeki Karikatür Kullanımının Erişiye Göre Değerlendirilmesi. (Doktora Tezi). Erzurum: Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • MEB. (2005). İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi 4. 5. Sınıflar Öğretim Programı ve Kılavuzu. Ankara: MEB Yayınları
  • MEB. (2006). İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi 6. Sınıf Öğretim Programı ve Kılavuzu. Ankara: MEB Yayınları.
  • Pala, Ş. M. (2011). Matematik Becerisinin Sosyal Bilgiler Derslerindeki Harita, Grafik ve Tablo Okuma Becerilerine Etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). Erzincan: Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

İsmail Hakan Akgün 0000-0003-0190-1866

Ayşe Boztopraklı Bu kişi benim 0000-0002-7873-5563

Yayımlanma Tarihi 20 Mayıs 2021
Gönderilme Tarihi 1 Ekim 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021

Kaynak Göster

APA Akgün, İ. H., & Boztopraklı, A. (2021). DÖRDÜNCÜ SINIF SOSYAL BİLGİLER DERSİ BİLİM TEKNOLOJİ VE TOPLUM ÖĞRENME ALANI “İYİ Kİ VAR” ÜNİTESİ KAZANIMLARININ GERÇEKLEŞME DÜZEYİNİN İNCELENMESİ. Firat University Journal of Social Sciences, 31(2), 633-645. https://doi.org/10.18069/firatsbed.803430