Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ BULUNAN BİREYLERİN MATEMATİK EĞİTİMİNDE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN KULLANIMI: BİR LİTERATÜR TARAMASI

Yıl 2021, , 1221 - 1234, 16.09.2021
https://doi.org/10.18069/firatsbed.916679

Öz

Özel eğitimde önemli yeri olan matematik eğitimi teknoloji kullanımına ihtiyaç duyulan başlıca alanlardan biridir. Bu noktada eğitimcilerin materyal alternatiflerini artırma konusunda ise teknolojik araçların önemli avantajlar sunduğu düşünülmektedir. Ancak alanyazın incelendiğinde konu ile alakalı yeterli sayıda çalışma ile karşılaşılamamaktır. Bu araştırmada ise özel eğitim hizmetlerinden yararlanan zihinsel yetersizliğe (ZY) sahip öğrencilerin matematik eğitiminde teknolojinin kullanımına ilişkin çalışmaların incelenmesi amaçlanmıştır. Betimsel tarama yöntemi kullanılarak gerçekleştirilen bu araştırma kapsamında Google Akademik, Web of Science, Science Direct, OpenThesis, Stanford Libraries ve YÖKTez veritabanları üzerinden anahtar kelimeler ile 2010-2021 yıl aralığında Türkçe ve İngilizce yayın dillerinde 22 çalışma incelemeye alınmıştır. İnceleme sonucunda farklı formatlarda öğrenme sürecine dâhil edilen teknoloji ürünlerinin genel olarak akademik başarıyı arttırma, davranışı sürdürme ve bilgiyi genelleyebilme açısından yardımcı rol üstlendiği belirlenmiştir. Kullanılan teknolojilerin ise sanal teknolojiler ve video destekli materyaller çevresinde yoğunlaştığı görülmüştür. Ayrıca çalışmalarda teknolojiden bilginin çoklu formda sunularak kalıcı hale getirilmesi ve öğrenci hatalarının anında geri bildirimler ile düzeltilmesi odağında faydalanılmıştır.

Kaynakça

  • Akıncı, M. Ş. (2018). Müzik Eğitiminde Çocuk Şarkılarının Seçimi: Eğitim Programı, Teknik, Fiziksel, Duygusal Durumlar ve Çeşitli Diğer Etmenler. Journal of International Social Research, 11(59).
  • Alptekin, S.(2019). Özel Eğitimde Matematik- Matematik Performansı Düşük Öğrencilere Temel Matematik Becerilerinin Öğretimi. Eğiten Yayın.
  • Aruk, I. (2008). Bilişim Teknolojilerinin Zihinsel Engellilerin E-Eğitiminde Kullanilmasi ve Örnek Bir Uygulama Geliştirilmesi. (Unpublished Master’s Thesis). Trakya University/Institute of Science, Edirne.
  • Bouck, E. C., Park, J., ve Stenzel, K. (2020). Virtual Manipulatives as Assistive Technology to Support Students with Disabilities with Mathematics. Preventing School Failure: Alternative Education for Children And Youth, 1-9.
  • Bouck, E. C., Shurr, J., ve Park, J. (2020). Virtual Manipulative-Based Intervention Package to Teach Multiplication and Division to Secondary Students with Developmental Disabilities. Focus on Autism and Other Developmental Disabilities, 1088357620943499.
  • Bouck, E. C., Park, J., Shurr, J., Bassette, L., ve Whorley, A. (2018). Using the virtual–representational–abstract approach to support students with intellectual disability in mathematics. Focus on Autism and Other Developmental Disabilities, 33(4), 237-248.
  • Burton, C. E., Anderson, D. H., Prater, M. A., Ve Dyches, T. T. (2013). Video Self-Modeling On An İpad To Teach Functional Math Skills To Adolescents With Autism And İntellectual Disability. Focus On Autism And Other Developmental Disabilities, 28(2), 67-77.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., ve Demirel, F. (2019). Bilimsel Araştırma Yöntemi.
  • Creech-Galloway, C., Collins, B. C., Knight, V., ve Bausch, M. (2013). Using a simultaneous prompting procedure with an iPad to teach the Pythagorean Theorem to adolescents with moderate intellectual disability. Research and practice for persons with severe disabilities, 38(4), 222-232.
  • Demir, Ü. (2020). An Examination of the Impact of Game-Based Geometric Shapes Education Software Usage on the Education of Students With Intellectual Disabilities. ECNU Review of Education, 2096531120940721.
  • Doğan, İ., ve Akdemir, Ö. (2015). Özel eğitimde bilgisayar destekli öğretim: Üç durum çalışması. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, (2), 165-177.
  • Eripek, S. (1996). Zihinsel Engelli Çocuklar. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
  • Geçal, İ., ve Çetin, M. E. (2018). Zihinsel Yetersizliği Olan Öğrencilere Eldesiz Toplama İşleminin Öğretiminde Tablet Bilgisayar Aracılığı ile Sunulan Animasyon Programının Etkililiği. Education Sciences, 13(1), 75-89.
  • González, C., Noda, A., Bruno, A., Moreno, L., ve Muñoz, V. (2015). Learning Subtraction and Addition Through Digital Boards: A Down Syndrome Case. Universal Access in The İnformation Society, 14(1), 29-44.
  • Göktaş, Y., Küçük, S., Aydemir, M., Telli, E., Arpacık, Ö., Yıldırım, G., ve Reisoğlu, İ. (2012). Türkiye’de eğitim teknolojileri araştırmalarındaki eğilimler: 2000-2009 dönemi makalelerinin içerik analizi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 12(1), 177-199.
  • Hiranrat, W., Tanuma, J., Sakaew, S., ve Luangmaneerote, S. (2019). Matching Online Game-Based Learning (MOGBL) about Counting Addition and Subtraction in Case of Lower Elementary Student with Intellectual Disabilities. Information Technology Journal, 15(2), 23-34.
  • Hord, C., and Bouck, E. C. (2012). Review Of Academic Mathematics İnstruction For Students With Mild İntellectual Disability. Education And Training İn Autism And Developmental Disabilities, 389-400.
  • Kaplan, A., Öztürk, M., Doruk, M., Ve Duran, M. (2016). Matematik Dersinde Bilgisayar Kullanımına Yönelik Zihinsel Engelliler Ögretmenlerinin Görüsleri. Hasan Ali Yücel Egitim Fakültesi Dergisi, 13(2), 73.
  • Kauffman, J. M., ve Hallahan, D. P. (Eds.). (2011). Handbook of special education. Routledge.
  • Kellems, R. O., Cacciatore, G., Hansen, B. D., Sabey, C. V., Bussey, H. C., Ve Morris, J. R. (2020). Effectiveness Of Video Prompting Delivered Via Augmented Reality For Teaching Transition-Related Math Skills To Adults With Intellectual Disabilities. Journal Of Special Education Technology, 0162643420916879.
  • Kırmızıgül, H. G. (2021). Zihin Yetersizliği Olan Bireylerin Matematik Eğitimleri İle İlgili Yapılan Çalışmaların İncelenmesi1. E-International Journal of Educational Research, 12(1).
  • Kroesbergen, E. H., ve Van Luit, J. E. (2005). Constructivist Mathematics Education For Students With Mild Mental Retardation. European Journal Of Special Needs Education, 20(1), 107-116.
  • Lewis, P., Lee, L., Noble, S., ve Garrett, B. (2013). KY math etext project-a case study: math curriculum digital conversion and implementation. Information Technology and Disabilities E-Journal, 13(1).
  • Manginas, G., ve Nikolantonakis, C. (2018). The Contribution of Mathematics Online Games to Qualitive Differentiation and Intrinsic Motivation of Students with Mild Intellectual Disabilities. European journal of special education research. 3(1). 58-81.
  • Meb (2006). Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği. Resmi Gazete, 26184, 31-05. Odabaşı, H. F. (2018). Özel Eğitim Ve Eğitim Teknolojisi-Kuramdan Uygulamaya. Pegem Atıf İndeksi, 001-270.
  • Ökcün-Akçamuş, M. ve Turan, F. (2015). The Development of Imitation in Children with Autism Spectrum Disorders and The Developmental Role of Imitation. Hacettepe University Faculty of Health Sciences Journal, 2(2), 14-30.
  • Öngöz, S. ve Özer-Şanal, S. (2017). Özel Eğitimde Dijital Kitap Kullanımı. Eğitim Teknolojileri Okumaları, 330-340.
  • Özak, H. ve Avcıoğlu, H. (2007). Zihinsel Yetersizliği Olan Öğrencilere Okuma Becerilerinin Öğretiminde Bilgisayar Aracılığıyla Sunulan Eş Zamanlı İpucuyla Öğretimin Etkililiği. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.
  • Özer, Y. (2019). Zihin Engelli Öğrencilerin Matematik Eğitimlerinde Kullanılan Etkileşim Ünitesi Yönteminin Etkililiği Hakkında Özel Eğitim Öğretmenlerinin Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Unpublished Master’s Thesis. Necmettin Erbakan Üniversitesi/ Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Öztürk, H. Z. ve Yıkmış, A. (2020). Tablet Üzerinde Eş Zamanlı İpucuyla Sunulan Nokta Belirleme Tekniği Kullanarak Rakam-Nesne Eşleme Öğretiminde Dokunarak Rakamları Öğrenelim Yazılımının Etkililiği. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 1-24.
  • Öztürk, M., Akkan, Y., Büyüksevindik, B., ve Kaplan, A. (2016). Hafif Düzeyde Zihinsel Yetersizliği Olan Öğrencilerin Sanal Manipulatifler Yardımıyla Toplama İşlemi Öğrenimi: Bir Çoklu Durum Çalışması. Eğitim Ve Bilim, 41(188).
  • Park, J., Bouck, E. C., ve Josol, C. K. (2020). Maintenance in Mathematics For Individuals with Intellectual Disability: A Systematic Review Of Literature. Research İn Developmental Disabilities, 105, 103751.
  • Demirok, M. S., Haksız, M., ve Nuri, C. (2019). Özel Eğitim Öğretmenlerinin Yardımcı Teknoloji Kullanımlarına Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. Yaşam Becerileri Psikoloji Dergisi, 3(5), 5-12.
  • Sulovska, M., ve Vancova, A. (2015). Impact of Information and Communication Technology on Interest to Mathematics of Intellectual Disabilities Students from The Teachers Point of View. Особлива Дитина: Навчання І Виховання, (3), 87-95.
  • Tezcan, C. (2012). Zihinsel Engelli Çocuklara Web Destekli Uzaktan Eğitim Sistemi Kurulması: Matematik Ve Fen Bilgisi Dersleri Uygulaması (Master's Thesis, Trakya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü).
  • Ünay, E. (2015). Destek Odasındaki Eğitimin Kaynaştırma Öğrencilerinin Matematik Başarıları Üzerindeki Etkisi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (40), 38-49.
  • Wajiuhullah, A., Ashraf, S., ve Majad, S. (2018). Development Of Number Concepts in Students with Intellectual Disability By Using Digital Game Based Learning. Journal Of Educational Research, 21(1), 122-129.
  • Wehmeyer, M. L., Davies, D. K., Stock, S. E., ve Tanis, S. (2020). Applied cognitive technologies to support the autonomy of people with intellectual and developmental disabilities. Advances in Neurodevelopmental Disorders, 4(4), 389-399.
  • Weng, P. L., Ve Bouck, E. C. (2014). Using Video Prompting Via İpads to Teach Price Comparison to Adolescents with Autism. Research in Autism Spectrum Disorders, 8(10), 1405-1415.
  • Yakubova, G., & Bouck, E. C. (2014). Not All Created Equally: Exploring Calculator Use by Students with Mild İntellectual Disability. Education and Training in Autism and Developmental Disabilities, 111-126.
  • Yıkmış, A., Kot, M., Terzioğlu, N. K., ve Aktaş, B. (2018). Türkiye’de Özel Eğitim Alanında Yapılan Matematik Araştırmalarının Betimsel Analizi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18 (4), 2475-2501.
  • Yıldız, K. ve Yıkmış A. (2019). “Zihinsel yetersizlik gösteren öğrencilerin eğitiminde bilgisayar kullanımı ile ilgili öğretmen görüşleri”. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 33(1), 37-66.
  • Yönter, S. (2009). İlköğretim Kaynaştırma Sınıfı Öğretmenlerinin Zihinsel Yetersizliği Olan Öğrencilere Yönelik Matematik Öğretimi Uyarlamalarına İlişkin Görüşleri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Anadolu Üniversitesi/ Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.

The Use of Instructional Technologies in Mathematics Education of Individuals with Intellectual Disabilities: A Literature Review

Yıl 2021, , 1221 - 1234, 16.09.2021
https://doi.org/10.18069/firatsbed.916679

Öz

Mathematics education in special education is one of the important problem areas that requires the use of technology. At this point, it is thought that technological tools offer significant advantages in increasing the material alternatives of educators. There is a serious deficit in the literature regarding the use of technology in providing math skills to individuals in need of special education. In this study, it was aimed to examine the studies on the use of technology in mathematics education of students with intellectual disability (ID), which is a group in special education. Within the scope of this research carried out by using descriptive scanning method, 22 studies were examined in Turkish and English languages between 2010-2021 with keywords through Google Academic, Web of Science, Science Direct, OpenThesis, Stanford Libraries and YÖKTez databases. The results of this examination indicated that technology products included in the learning process in different formats generally play a supporting role in increasing academic success, maintaining behavior and generalizing knowledge. Technologies used are concentrated around virtual technologies and video-supported materials. In addition, technology has been used to make the information permanent by presenting it in multiple forms and to correct student errors with instant feedback.

Kaynakça

  • Akıncı, M. Ş. (2018). Müzik Eğitiminde Çocuk Şarkılarının Seçimi: Eğitim Programı, Teknik, Fiziksel, Duygusal Durumlar ve Çeşitli Diğer Etmenler. Journal of International Social Research, 11(59).
  • Alptekin, S.(2019). Özel Eğitimde Matematik- Matematik Performansı Düşük Öğrencilere Temel Matematik Becerilerinin Öğretimi. Eğiten Yayın.
  • Aruk, I. (2008). Bilişim Teknolojilerinin Zihinsel Engellilerin E-Eğitiminde Kullanilmasi ve Örnek Bir Uygulama Geliştirilmesi. (Unpublished Master’s Thesis). Trakya University/Institute of Science, Edirne.
  • Bouck, E. C., Park, J., ve Stenzel, K. (2020). Virtual Manipulatives as Assistive Technology to Support Students with Disabilities with Mathematics. Preventing School Failure: Alternative Education for Children And Youth, 1-9.
  • Bouck, E. C., Shurr, J., ve Park, J. (2020). Virtual Manipulative-Based Intervention Package to Teach Multiplication and Division to Secondary Students with Developmental Disabilities. Focus on Autism and Other Developmental Disabilities, 1088357620943499.
  • Bouck, E. C., Park, J., Shurr, J., Bassette, L., ve Whorley, A. (2018). Using the virtual–representational–abstract approach to support students with intellectual disability in mathematics. Focus on Autism and Other Developmental Disabilities, 33(4), 237-248.
  • Burton, C. E., Anderson, D. H., Prater, M. A., Ve Dyches, T. T. (2013). Video Self-Modeling On An İpad To Teach Functional Math Skills To Adolescents With Autism And İntellectual Disability. Focus On Autism And Other Developmental Disabilities, 28(2), 67-77.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., ve Demirel, F. (2019). Bilimsel Araştırma Yöntemi.
  • Creech-Galloway, C., Collins, B. C., Knight, V., ve Bausch, M. (2013). Using a simultaneous prompting procedure with an iPad to teach the Pythagorean Theorem to adolescents with moderate intellectual disability. Research and practice for persons with severe disabilities, 38(4), 222-232.
  • Demir, Ü. (2020). An Examination of the Impact of Game-Based Geometric Shapes Education Software Usage on the Education of Students With Intellectual Disabilities. ECNU Review of Education, 2096531120940721.
  • Doğan, İ., ve Akdemir, Ö. (2015). Özel eğitimde bilgisayar destekli öğretim: Üç durum çalışması. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, (2), 165-177.
  • Eripek, S. (1996). Zihinsel Engelli Çocuklar. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
  • Geçal, İ., ve Çetin, M. E. (2018). Zihinsel Yetersizliği Olan Öğrencilere Eldesiz Toplama İşleminin Öğretiminde Tablet Bilgisayar Aracılığı ile Sunulan Animasyon Programının Etkililiği. Education Sciences, 13(1), 75-89.
  • González, C., Noda, A., Bruno, A., Moreno, L., ve Muñoz, V. (2015). Learning Subtraction and Addition Through Digital Boards: A Down Syndrome Case. Universal Access in The İnformation Society, 14(1), 29-44.
  • Göktaş, Y., Küçük, S., Aydemir, M., Telli, E., Arpacık, Ö., Yıldırım, G., ve Reisoğlu, İ. (2012). Türkiye’de eğitim teknolojileri araştırmalarındaki eğilimler: 2000-2009 dönemi makalelerinin içerik analizi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 12(1), 177-199.
  • Hiranrat, W., Tanuma, J., Sakaew, S., ve Luangmaneerote, S. (2019). Matching Online Game-Based Learning (MOGBL) about Counting Addition and Subtraction in Case of Lower Elementary Student with Intellectual Disabilities. Information Technology Journal, 15(2), 23-34.
  • Hord, C., and Bouck, E. C. (2012). Review Of Academic Mathematics İnstruction For Students With Mild İntellectual Disability. Education And Training İn Autism And Developmental Disabilities, 389-400.
  • Kaplan, A., Öztürk, M., Doruk, M., Ve Duran, M. (2016). Matematik Dersinde Bilgisayar Kullanımına Yönelik Zihinsel Engelliler Ögretmenlerinin Görüsleri. Hasan Ali Yücel Egitim Fakültesi Dergisi, 13(2), 73.
  • Kauffman, J. M., ve Hallahan, D. P. (Eds.). (2011). Handbook of special education. Routledge.
  • Kellems, R. O., Cacciatore, G., Hansen, B. D., Sabey, C. V., Bussey, H. C., Ve Morris, J. R. (2020). Effectiveness Of Video Prompting Delivered Via Augmented Reality For Teaching Transition-Related Math Skills To Adults With Intellectual Disabilities. Journal Of Special Education Technology, 0162643420916879.
  • Kırmızıgül, H. G. (2021). Zihin Yetersizliği Olan Bireylerin Matematik Eğitimleri İle İlgili Yapılan Çalışmaların İncelenmesi1. E-International Journal of Educational Research, 12(1).
  • Kroesbergen, E. H., ve Van Luit, J. E. (2005). Constructivist Mathematics Education For Students With Mild Mental Retardation. European Journal Of Special Needs Education, 20(1), 107-116.
  • Lewis, P., Lee, L., Noble, S., ve Garrett, B. (2013). KY math etext project-a case study: math curriculum digital conversion and implementation. Information Technology and Disabilities E-Journal, 13(1).
  • Manginas, G., ve Nikolantonakis, C. (2018). The Contribution of Mathematics Online Games to Qualitive Differentiation and Intrinsic Motivation of Students with Mild Intellectual Disabilities. European journal of special education research. 3(1). 58-81.
  • Meb (2006). Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği. Resmi Gazete, 26184, 31-05. Odabaşı, H. F. (2018). Özel Eğitim Ve Eğitim Teknolojisi-Kuramdan Uygulamaya. Pegem Atıf İndeksi, 001-270.
  • Ökcün-Akçamuş, M. ve Turan, F. (2015). The Development of Imitation in Children with Autism Spectrum Disorders and The Developmental Role of Imitation. Hacettepe University Faculty of Health Sciences Journal, 2(2), 14-30.
  • Öngöz, S. ve Özer-Şanal, S. (2017). Özel Eğitimde Dijital Kitap Kullanımı. Eğitim Teknolojileri Okumaları, 330-340.
  • Özak, H. ve Avcıoğlu, H. (2007). Zihinsel Yetersizliği Olan Öğrencilere Okuma Becerilerinin Öğretiminde Bilgisayar Aracılığıyla Sunulan Eş Zamanlı İpucuyla Öğretimin Etkililiği. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.
  • Özer, Y. (2019). Zihin Engelli Öğrencilerin Matematik Eğitimlerinde Kullanılan Etkileşim Ünitesi Yönteminin Etkililiği Hakkında Özel Eğitim Öğretmenlerinin Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Unpublished Master’s Thesis. Necmettin Erbakan Üniversitesi/ Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Öztürk, H. Z. ve Yıkmış, A. (2020). Tablet Üzerinde Eş Zamanlı İpucuyla Sunulan Nokta Belirleme Tekniği Kullanarak Rakam-Nesne Eşleme Öğretiminde Dokunarak Rakamları Öğrenelim Yazılımının Etkililiği. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 1-24.
  • Öztürk, M., Akkan, Y., Büyüksevindik, B., ve Kaplan, A. (2016). Hafif Düzeyde Zihinsel Yetersizliği Olan Öğrencilerin Sanal Manipulatifler Yardımıyla Toplama İşlemi Öğrenimi: Bir Çoklu Durum Çalışması. Eğitim Ve Bilim, 41(188).
  • Park, J., Bouck, E. C., ve Josol, C. K. (2020). Maintenance in Mathematics For Individuals with Intellectual Disability: A Systematic Review Of Literature. Research İn Developmental Disabilities, 105, 103751.
  • Demirok, M. S., Haksız, M., ve Nuri, C. (2019). Özel Eğitim Öğretmenlerinin Yardımcı Teknoloji Kullanımlarına Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. Yaşam Becerileri Psikoloji Dergisi, 3(5), 5-12.
  • Sulovska, M., ve Vancova, A. (2015). Impact of Information and Communication Technology on Interest to Mathematics of Intellectual Disabilities Students from The Teachers Point of View. Особлива Дитина: Навчання І Виховання, (3), 87-95.
  • Tezcan, C. (2012). Zihinsel Engelli Çocuklara Web Destekli Uzaktan Eğitim Sistemi Kurulması: Matematik Ve Fen Bilgisi Dersleri Uygulaması (Master's Thesis, Trakya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü).
  • Ünay, E. (2015). Destek Odasındaki Eğitimin Kaynaştırma Öğrencilerinin Matematik Başarıları Üzerindeki Etkisi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (40), 38-49.
  • Wajiuhullah, A., Ashraf, S., ve Majad, S. (2018). Development Of Number Concepts in Students with Intellectual Disability By Using Digital Game Based Learning. Journal Of Educational Research, 21(1), 122-129.
  • Wehmeyer, M. L., Davies, D. K., Stock, S. E., ve Tanis, S. (2020). Applied cognitive technologies to support the autonomy of people with intellectual and developmental disabilities. Advances in Neurodevelopmental Disorders, 4(4), 389-399.
  • Weng, P. L., Ve Bouck, E. C. (2014). Using Video Prompting Via İpads to Teach Price Comparison to Adolescents with Autism. Research in Autism Spectrum Disorders, 8(10), 1405-1415.
  • Yakubova, G., & Bouck, E. C. (2014). Not All Created Equally: Exploring Calculator Use by Students with Mild İntellectual Disability. Education and Training in Autism and Developmental Disabilities, 111-126.
  • Yıkmış, A., Kot, M., Terzioğlu, N. K., ve Aktaş, B. (2018). Türkiye’de Özel Eğitim Alanında Yapılan Matematik Araştırmalarının Betimsel Analizi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18 (4), 2475-2501.
  • Yıldız, K. ve Yıkmış A. (2019). “Zihinsel yetersizlik gösteren öğrencilerin eğitiminde bilgisayar kullanımı ile ilgili öğretmen görüşleri”. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 33(1), 37-66.
  • Yönter, S. (2009). İlköğretim Kaynaştırma Sınıfı Öğretmenlerinin Zihinsel Yetersizliği Olan Öğrencilere Yönelik Matematik Öğretimi Uyarlamalarına İlişkin Görüşleri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Anadolu Üniversitesi/ Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
Toplam 43 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Yalın Kılıç Türel 0000-0002-0021-0484

Kübranur Akgün 0000-0002-5129-6345

Yayımlanma Tarihi 16 Eylül 2021
Gönderilme Tarihi 15 Nisan 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021

Kaynak Göster

APA Türel, Y. K., & Akgün, K. (2021). ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ BULUNAN BİREYLERİN MATEMATİK EĞİTİMİNDE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN KULLANIMI: BİR LİTERATÜR TARAMASI. Firat University Journal of Social Sciences, 31(3), 1221-1234. https://doi.org/10.18069/firatsbed.916679