Son yirmi yıldan beri eğitimde değer kavramı çok fazla yer almaya başlamıştır. Milletler kendine ait ve
evrensel olan değerleri gelecek nesillere aktarma çabasına girmişlerdir. Bireyselliğin başlamasıyla değer
kavramı toplumlar için daha da önem taşır hale gelmiştir. Değer; bir bireye ya da topluma ait olan, o birey ya
da toplum için önem arz eden duyuşşsal ağırlıklı özellikler, olmazsa olmazlar bütünüdür. Değer duyuşsal
yönü olan bir kavram olduğu için ölçütlerinin kesin bir şekilde belirlenmesi imkânsızdır.
Bu araştırmada Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin görüşlerine göre ortaokul 8. Sınıf Türkiye Cumhuriyeti
İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinde öğretilmeye çalışılan değerlerin kazanılma düzeyi ölçütleri
belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmaya nitel araştırma desenlerinden durum çalışması uygulanmıştır. Çalışma
grubunu, Milas İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı resmi ortaokullarda görev yapan 6 sosyal bilgiler dersi
öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma 2013-2014 eğitim öğretim yılı birinci döneminde yapılmıştır. Veri
toplama aracı olarak 8 farklı sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen
veriler betimsel analiz yöntemi kullanılarak, frekans ve yüzde ile anlamlı hale getirilmiştir. Her bir değerin
kazanım düzeyi ölçütleri belirlenmiş, ölçütler tablolaştırılmıştır. Sonuç olarak araştırmaya dahil olan
öğretmenlerin değerlerin kazanım düzeyi ölçütlerini belirlemede zorlandıkları ortaya çıkmıştır.
İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Dersi Sosyal Bilgiler Öğretmeni değer
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Şubat 2016 |
Gönderilme Tarihi | 4 Şubat 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 24 Sayı: 2 |