Kurumsal
kültürün yerleştirilmesi, kurumun örgütsel strateji ve amaçlarının gerçekleşme
koşulu hiç şüphesiz kurumun iyi işleyen bir örgütsel iletişim kanalına sahip
olmasından geçmektedir. Kurumun verimli ve karlı çalışmasında da bu unsur
önemli bir yere sahip olmaktadır. Bankacılık sektörü, iş yoğunluğu, stresi,
personelin statüsü ve kariyer gelişim süreçleri açısından hizmet sektöründe
önemli bir konuma sahip bulunmaktadır.
Çalışmamızda,
bankacılık sektöründe yöneticiler ile işgörenler arasındaki örgütsel iletişimin
boyutları incelenmeye çalışılmıştır. İşgörenler; kararlara katılmayı, işle
ilgili fikirlerinin alınmasını önemli görmüş olup, takım çalışma ruhunun
oluşumunda iletişim faktörlerinin önemi ortaya konulmuştur. Sağlıklı bir
çalışma ortamının tesisi, hoşgörü ve adalete uygun yaklaşımlar işgörenlerin
örgütsel iletişimine yön veren unsurlar olarak tespit edilmiştir. Çıkan
sonuçlar, katılımcıların yönetici ve diğer banka çalışanları arasındaki
iletişim sorunlarının değerlendirmesinde cinsiyet, bankadaki çalışma süresi,
eğitim düzeyi ve iletişim ile ilgili eğitim alma durumlarının çok fazla
farklılık göstermemesine rağmen, yaş, statü, meslek durumlarında farklılıklar
ortaya çıktığı görülmektedir.
Bankacılık Sektörü Örgütsel İletişim İletişim Sorunlarına Algı Düzeyi
There is no doubt that having of the
corporate a well-functioning organizational communication channel is a must to
fix up the corporate culture and realize the organizational strategy and goals
of the institution. This element is also has an important place for the
efficient and profitable running of the institution. Banking sector has an
important place within the service industry due to its workload, stress, the
status of the staff and career development process.
In the study, the dimension of the
organizational communication between the managers and employees in the banking
sector is analysed. The employees have given importance to participating in the
decisions and being able to state their opinions about the job, and so the
importance of communicative elements in forming the team work has been
displayed. Providing a healthy working environment, tolerant and fair attitudes
have been identified as the elements that affect the organizational
communication of the employees. The results show that even though the differences about their gender,
working hours at the bank, level of education, and education on communication
do not differ much in participants’ evaluating the communication problems
between the manager and other bank employees, there are many differences in
terms of age, status, and Professional status.
Banking Sector Organizational Communication Level of Perception to Communication Problems
Bölüm | İktisadi ve İdari Bilimler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ocak 2017 |
Gönderilme Tarihi | 13 Mayıs 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 27 Sayı: 1 |