Firmaların
pazarda başarılı olabilmeleri için markalaşmalarının önemli olduğu anlaşılmıştır.
Bu noktada her firmanın pazara sunmadan önce markasına bir kişilik belirlemesi
gerekmektedir. Her markanın ürün olduğu ancak her ürünün marka olmadığı
anlayışı içinde markalaşmak için sınırları belirlenmiş, vurguları keskin, içerdiği
vaadi tüketiciye doğru bir şekilde yansıtan bir marka kişiliğinin oluşturulması
önemli olmaktadır. İnternetin gelişimiyle birlikte özellikle genç tüketiciler
arasında sosyal medya araçları yaygın olarak kullanılmaya başlanmıştır. Sosyal
medya markalarından Facebook, Instagram ve Twitter’ın marka kişiliklerini
belirlemek ve belirlenen marka kişilik boyutlarının katılımcıların
algılamalarında farklılık gösterip göstermediğini tespit etmek amacıyla 373
üniversite öğrencisi üzerinde anket çalışması yapılmıştır. Yapılan çalışma
sonucunda; Facebook’un marka kişiliğinin 4 boyutlu, Instagram’ın marka
kişiliğinin 5 boyutlu ve Twitter’ın marka kişiliğinin 3 boyutlu olduğu tespit
edilmiştir. Bununla birlikte Facebook, Instagram ve Twitter’ın marka kişilik
boyutlarının katılımcılar üzerinde farklı algılanmadığı sonucuna ulaşılmıştır.
It is
came out that branding requires for being success in market. At this point
before each firm puts brand on market should determine a personality for brand.
Within comprehension which every brand is also a product but every product isnt
a brand, brand personality is essential to be branding which borders
determined, which emphasises have sharp, whose promise echoers to consumer
properly. With the advent of the internet, social meda tools came into play
from especially young consumers. Social media brands, Facebook, Instagram,
Twitter to identify brand personality and brand personality in order to
determine if the specified size of showing differences in the perception of the
participants of the survey on 343 college students was conducted. After research,
it has been identified that Facebook’s brand personality of the 4 dimensional,
Instagram’s brand personality of the 5 dimensional and Twitter’s brand
personality 3 dimensional. However, it is reached the end of Facebook,
Instagram and Twitter’s brand personality dimensions aren’t perceived different
by participants.
Bölüm | İktisadi ve İdari Bilimler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2017 |
Gönderilme Tarihi | 1 Şubat 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 27 Sayı: 2 |