Günümüzde
insanların ihtiyaçları geçmişe nazaran oldukça farklılaşmış ve çeşitlilik
kazanmıştır. Çeşitlenen bu ihtiyaçların giderilmesi amacıyla da birçok yenilik
hayatımıza dahil olmuştur. Bu yeniliklerden biri ve belki de en yaygın olanı
kartlı ödeme sistemleridir. Toplumun her kesimini ilgilendiren, dolayısıyla AVM
müşterilerini de yakından ilgilendiren kartlı ödeme sitemlerinin finansal
davranış ve tutum üzerinde ki etkisi önemli bir konu olarak karşımıza
çıkmaktadır.
Bu kapsamda,
çalışmanın temel amacı AVM müşterilerinin kullandıkları kredi kartlarının
bireylerin finansal davranış ve tutum üzerindeki etkisini belirlemektir. Finansal davranış ve tutum düzeyleri, frekans yüzde
dağılımlarıyla belirlenmeye çalışılmıştır. Ki-kare testiyle demografik özellikler
ile finansal davranış ve tutum vekartlı ödeme sistemleri arasındaki ilişkiler
araştırılmıştır. Yapılan analizlerin sonucunda finansal tutum ile finansal
davranış arasında ilişki olduğu ve AVM
müşterilerinin kredi kartına olan tutum ve davranışları ile kredi kartı kullanım
durumu arasında anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir.
Today,
people's needs are highly differentiated and diversified compared to the past.
Many innovations have been incorporated into our lives in order to overcome
these varied needs. One of these innovations and perhaps the most common is
card payment systems. The effect of the card payment systems on financial
attitudes and attitudes that interested in every segment of the society and that
closely related to the shopping center customers is an important issue.
In this
context, the main purpose of the study is to determine the effect of the credit
cards used by the shopping center customers on the financial behavior and
attitude of the individuals. Financial behavior and attitude levels were tried
to be determined by frequency percent distributions. The relationship between
demographic characteristics and financial behavior and attitude and card
payment systems was investigated by chi-square test. As a result of the
analysis, it is determined that there is a relationship between financial
attitude and financial behavior and that there is a meaningful relationship
between the attitudes and behaviors of shopping center customers to their
credit cards and the usage of credit cards.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | İktisadi ve İdari Bilimler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2018 |
Gönderilme Tarihi | 13 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 28 Sayı: 1 |