Yabancı dil öğreticilerinin, yabancı bir dilin girdilerinin yetişkin öğrenciler tarafından nasıl işletilerek edinildiği konusunda duyarlı kılınması günümüz eğilimlerinin temel boyutlarından biridir. Dil öğretimi/edinimi araştırmalarının sonuçları, her öğrencinin bağımsız olduğunu ve öğrenim/edinim sürecinin karmaşıklığını, öğretmenlerin ise öğretimdeki yaklaşımlarını bu bilgilere dayanarak uygun kararlar almak zorunda olduklarını göstermektedir. Bu çalışmada da bu bakıştan yola çıkarak ikinci bir dilin nasıl edinildiği, başarılı bir dil öğrenimi/edinimi için öğretim sisteminin hangi özellikleri içermesi gerektiği, öğrenme sürecinin nasıl hızlandırılacağı ve öğrencilerin farklı dil becerileri ve öğrenme durumu karşısında öğreticinin nasıl davranması gerektiğinin sorgulanması amaçlanmaktadır. Anahtar Kelimeler: İkinci Dil Öğrenimi/Edinimi, Aradil Varsayımı, Girdi İşleme Teorisi.
Bölüm | Dil ve Edebiyat |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2012 |
Gönderilme Tarihi | 4 Şubat 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 22 Sayı: 2 |