Bu çalışmanın amacı, Fırat Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde öğrenim gören öğrencilerin bazı akademik hizmetlere ilişkin beklentilerini belirlemektir. Betimsel tarama modeli kullanılarak yapılan çalışmanın evrenini 2011-2012 eğitim-öğretim yılında, eğitim fakültesinin değişik bölümlerinin birinci ve dördüncü sınıflarında öğrenim gören toplam 1712 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise bu bölümlerden basit tesadüfî örnekleme yöntemiyle belirlenen 811 öğrenci oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında araştırmacı tarafından geliştirilen “öğrencilerin bazı akademik hizmetlere ilişkin beklentileri” anketi kullanılmıştır. Elde edilen verilerle, aritmetik ortalama, standart sapma, t testi ve tek yönlü varyans analizi ile Kruskal Wallis-H testi yapılmıştır. Araştırma bulgularına göre, Fırat Üniversitesi Eğitim Fakültesini tercih eden öğrencilerin yarıdan fazlası genel lise mezunudur. Öğrenciler, “Öğrencilerle iletişim-mesleki gelişim” ve “Akademik hizmetler” boyutlarındaki beklentilerinin öğretim elemanları tarafından “bazen” düzeyinde karşılandığını ifade etmişlerdir. Resim İş öğretmenliğinde okuyan öğrencilerin öğretim elemanlarının akademik hizmetlere ilişkin memnuniyetleri diğer bölümlere göre yüksek iken, Türkçe bölümü öğrencilerinin memnuniyeti düşüktür. Anahtar Kelimeler: Eğitim fakültesi, akademik hizmetler, öğrenci beklentileri, mesleki gelişim
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2012 |
Gönderilme Tarihi | 4 Şubat 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 22 Sayı: 2 |