BibTex RIS Kaynak Göster

FRANSIZCA DUYDUĞUNU ANLAMA BECERİSİNDE TÜRK ÖĞRENCİLERİN KARŞILAŞTIKLARI SORUNLARDAN BİRİ: ULAMA

Yıl 2012, Cilt: 22 Sayı: 1, 0 - 0, 01.03.2012

Öz

Yabancı dil öğretiminde ilk olarak üstünde durulması ve çalışılması gereken beceri “duyduğunu anlama”dır. Yabancı dil olarak Fransızca öğrenen Türk öğrencilerin duyduklarını anlama becerisini geliştirmeyi zorlaştıran birçok etken vardır. Bunların en önemlilerinden birisi de “ulama”dır. Fransızcaya özgü olan ulama türü (liaison), karmaşık yapısı ve sözcüklerin sessel olarak ayırt edilmesini zorlaştırması nedeniyle duyduğunu anlamayı, özellikle de öğretim / öğrenimin ilk aşamalarında, olumsuz yönde etkilemektedir. Bu çalışmanın amacı, öncelikle Fransızcadaki ulamanın Türk öğrenciler için yarattığı zorluklara dikkat çekmek, bunları saptamak ve sıkıntıların giderilebilmesi için bazı öneriler sunmaktır. Bu amaca ulaşmak için Fransız Dili Eğitimi Anabilim Dalında okuyan 39 kişilik bir öğrenci grubuyla birlikte gerçekleştirilen bir araştırmanın sonuçları değerlendirilmiş ve tartışılmıştır. Anahtar Sözcükler: ulama, Fransızca öğretimi / öğrenimi, sessel algılama, duyduğunu anlama.

Yıl 2012, Cilt: 22 Sayı: 1, 0 - 0, 01.03.2012

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Dil ve Edebiyat
Yazarlar

İrem Onursal Ayırır

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2012
Gönderilme Tarihi 4 Şubat 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 22 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Onursal Ayırır, İ. (2012). FRANSIZCA DUYDUĞUNU ANLAMA BECERİSİNDE TÜRK ÖĞRENCİLERİN KARŞILAŞTIKLARI SORUNLARDAN BİRİ: ULAMA. Firat University Journal of Social Sciences, 22(1).