BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2012, Cilt: 22 Sayı: 1, 0 - 0, 01.03.2012

Öz

ÖĞRENCİLERİN HAYAT BİLGİSİ DERSİ’NDE YARATICI DÜŞÜNME BECERİLERİNİ KAZANMA DÜZEYLERİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ (ELAZIĞ İLİ ÖRNEĞİ)

Yıl 2012, Cilt: 22 Sayı: 1, 0 - 0, 01.03.2012

Öz

Bu araştırmanın temel amacı, öğretmen görüşlerine göre, 1. ,2. ve 3. sınıf öğrencilerinin Hayat Bilgisi dersinde yaratıcı düşünme becerilerini kazanma düzeylerini belirlemektir. Araştırmanın evrenini Elazığ ili merkezindeki resmi ilköğretim okullarında 2009 – 2010 eğitim-öğretim yılında 2., 3. ve 4. sınıfları okutup aynı zamanda bir önceki eğitim-öğretim yılında da aynı sınıfın Hayat Bilgisi dersine girmiş 577 öğretmen oluşturmuştur. Araştırmanın örneklemini 368 öğretmen oluşturmuştur. Bu öğretmenlere uygulanan anketlerden elde edilen veriler SPSS programı yardımıyla frekans, yüzde, ortalama, t testi ve varyans analizi kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda, yaratıcı düşünme becerilerini kazanmaya dair öğretmen görüşlerinin genel olarak olumlu olduğu görülmüştür. Anahtar Kelimeler: Hayat Bilgisi Dersi, yaratıcı düşünme, kazanım

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Hilal Uğraş Bu kişi benim

Çetin Semerci

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2012
Gönderilme Tarihi 4 Şubat 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 22 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Uğraş, H., & Semerci, Ç. (2012). ÖĞRENCİLERİN HAYAT BİLGİSİ DERSİ’NDE YARATICI DÜŞÜNME BECERİLERİNİ KAZANMA DÜZEYLERİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ (ELAZIĞ İLİ ÖRNEĞİ). Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(1).