BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2012, Cilt: 22 Sayı: 1, 0 - 0, 01.03.2012

Öz

HARPUT YÖRESİNE AİT MUHALİF ESERLERİN MÜZİKAL ANALİZİ

Yıl 2012, Cilt: 22 Sayı: 1, 0 - 0, 01.03.2012

Öz

Araştırmada Harput yöresinde Muhalif olarak adlandırılan eserlerin müzikal analizini yaparak eserlerin durağını, güçlüsünü, seyrini, perde isimlerini, usulünü tespit etmek ve söz konusu eserlerin Türk Klasik Müziğindeki makamlar ile ilişkisini ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Harput yöresine ait Muhalif eserlerin; Segâh perdesinde karar verdiği, güçlülerinin nevâ perdesi olduğu, perde sayılarının en az 6 en fazla 12 olduğu, 4/4’ lük Sofyan, 3/4‘lük Semai, 10/8’lik Aksak Semai ve serbest usûllerde yazıldığı tespit edilmiştir. Söz konusu eserlerin Türk Klasik Müziğinde genel olarak Segâh makamını karşıladığı, ancak bazı eserlerin Hüzzam makamı ile örtüştüğü görülmüştür. Eserler anonim olup makam kaygısı taşınmadan ortaya çıktıklarından makamın bütün özelliklerini tam anlamıyla sergileyemedikleri ancak dizi olarak Segâh ve Hüzzam makamları dizileriyle benzeştikleri sonuçlarına ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Harput Yöresi, Türk Klasik Müziği, Makam, Müzikal Analiz, Muhalif.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Müzik
Yazarlar

Damla Bulut Bu kişi benim

İrşat Kazazoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2012
Gönderilme Tarihi 4 Şubat 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 22 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Bulut, D., & Kazazoğlu, İ. (2012). HARPUT YÖRESİNE AİT MUHALİF ESERLERİN MÜZİKAL ANALİZİ. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(1).