BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2011, Cilt: 21 Sayı: 2, 0 - 0, 01.06.2011

Öz

FARKLI LİSE TÜRLERİNE GÖRE ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİLERİN OKUL KÜLTÜRÜ METAFORU ALGILARI

Yıl 2011, Cilt: 21 Sayı: 2, 0 - 0, 01.06.2011

Öz

Bu çalısmanın amacı, Türkiye'nin doğusunda bulunan Mus ilindeki farklı lise türlerine göre
öğretmen ve öğrencilerin "okul kültürü" ile ilgili algılarını metaforlar aracılığıyla belirlemektir. Bu
amaç doğrultusunda, öğretmen ve öğrencilerden okul kültürünü en iyi tanımlayan metaforlar
arastırıldı. Farklı okul türlerine göre algıları belirlemek amacıyla metaforlar 11 imge altında
toplandı ve frekans dağılımları analiz edildi. Endüstri Meslek Lisesi, Kız Meslek Lisesi, Anadolu
Lisesi ve Genel Lise'de öğrenim gören toplam 213 öğrenci ve bu liselerde görev yapan 46
öğretmen arastırmanın örneklemi olarak seçildi. Yarı yapılandırılmıs açık uçlı soru formatında
elde edilen cevaplar analiz edildi. En sık kullanılan metafor, "aile" metaforu olmustur ve
öğretmenlerle öğrencilerin okul kültürüne yönelik algılarında farklılıklar olduğu göze çarpmıstır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Mukadder Boydak Özan

Canan Demir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2011
Gönderilme Tarihi 5 Şubat 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 21 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Özan, M. B., & Demir, C. (2011). FARKLI LİSE TÜRLERİNE GÖRE ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİLERİN OKUL KÜLTÜRÜ METAFORU ALGILARI. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(2).