Gelişmekte olan ülkeler arasında yer alan Türkiye'de, nüfusun hızla artması, eğitim maliyetlerinin yüksek olması, eğitim öğretim hizmetlerini anayasal görev olarak yüklenen devletin gücünü aşar duruma gelmiştir. Dolayısıyla veli bağışları her dönemde, alınıp alınmaması yönünde tartışmaların yaşandığı bir konu haline gelmiştir. Bu araştırma, devlet ilköğretim okullarının
yen nedenlere ilişkin veli, öğretmen, yönetici görüşlerini ortaya koymak ve elde edilen bulgular eşliğinde öneriler geliştirebilmek amacıyla gerçekleştirilen, tarama türünde betimsel bir çalışmadır. Araştırmada çalışma grubunu, Elazığ, Diyarbakır, Bingöl, Malatya, Şırnak ve Giresun illerinde, rastgele yöntemle seçilmiş üç ilköğretim okulundaki yöneticiler yanında, bu okullardan rastgele yöntemle seçilmiş öğretmen ve veliler olmak üzere, toplam 425 denek oluşturmaktadır. Araştırmada denek görüşleri araştırmacıların kendileri tarafından geliştirilen bir anket aracılığıyla alınmıştır. Verilerin analizi, statü ve görev yapılan il bağımsız değişkenine göre, parametrik olmayan analizler yoluyla yapılmıştır. Sonuçlar, denek görüşleri arasında, veli bağışına ilişkin anlamlı farklılıklar oluştuğunu ortaya koymaktadır. Ulaşılan sonuçlar eşliğinde, önerilere yer verilmiştir.
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2011 |
Gönderilme Tarihi | 5 Şubat 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 21 Sayı: 1 |