PDF EndNote BibTex Kaynak Göster

ÖSYM TARAFINDAN YÜKSEKÖĞRETİM PROGRAMLARINA YAPILAN YERLEŞTİRMELERİN ÇOKLU ZEKÂ KURAMI PERSPEKTİFİNDEN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2011, Cilt 21, Sayı 1, 0 - 0, 01.03.2011

Öz

Çoklu zekâ kuramına göre zekânın sekiz türü vardır. Bu zekâ türlerinin hepsi tüm bireylerde mevcuttur.Fakat bireylerin zekâ türleri farklı derecelerde gelişmiştir. Bu teori geleneksel öğrenme-öğretme yaklaşımlarını değiştirmiştir. Çoklu zekâ kuramı öğrencinin öğretmen yardımıyla kendi zekâ tipini geliştirebileceğini savunmaktadır.Bu araştırmanın amacı dönem başında ve dönem sonunda öğrenci zekâlarındaki değişimi araştırmaktır. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesindeki farklı 12 bölümden 723 öğrencinin katıldığı bu araştırmada Çoklu Zekâ Envanteri kullanılmıştır. Verilerin analiz edilmesinde tanımlayıcı istatistikler, korelasyon analizi ve Kay-Kare analizi kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarından biri cinsiyete göre zekâ türü arasında fark olmadığı yönündedir. Bir diğer sonuç ise temel eğitim sonrasında müziksel zekâya sahip kişi sayısının arttığıdır.

Yıl 2011, Cilt 21, Sayı 1, 0 - 0, 01.03.2011

Öz

Ayrıntılar

Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Murat TUNCER>

0000-0001-9136-6355

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2011
Yayınlandığı Sayı Yıl 2011, Cilt 21, Sayı 1

Kaynak Göster

Bibtex @ { firatsbed565824, journal = {Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi}, issn = {1300-9702}, eissn = {2149-3243}, address = {}, publisher = {Fırat Üniversitesi}, year = {2011}, volume = {21}, number = {1}, pages = {0 - 0}, title = {ÖSYM TARAFINDAN YÜKSEKÖĞRETİM PROGRAMLARINA YAPILAN YERLEŞTİRMELERİN ÇOKLU ZEKÂ KURAMI PERSPEKTİFİNDEN DEĞERLENDİRİLMESİ}, key = {cite}, author = {Tuncer, Murat} }
APA Tuncer, M. (2011). ÖSYM TARAFINDAN YÜKSEKÖĞRETİM PROGRAMLARINA YAPILAN YERLEŞTİRMELERİN ÇOKLU ZEKÂ KURAMI PERSPEKTİFİNDEN DEĞERLENDİRİLMESİ . Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 21 (1) , 0-0 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/firatsbed/issue/45187/565824
MLA Tuncer, M. "ÖSYM TARAFINDAN YÜKSEKÖĞRETİM PROGRAMLARINA YAPILAN YERLEŞTİRMELERİN ÇOKLU ZEKÂ KURAMI PERSPEKTİFİNDEN DEĞERLENDİRİLMESİ" . Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 21 (2011 ): 0-0 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/firatsbed/issue/45187/565824>
Chicago Tuncer, M. "ÖSYM TARAFINDAN YÜKSEKÖĞRETİM PROGRAMLARINA YAPILAN YERLEŞTİRMELERİN ÇOKLU ZEKÂ KURAMI PERSPEKTİFİNDEN DEĞERLENDİRİLMESİ". Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 21 (2011 ): 0-0
RIS TY - JOUR T1 - ÖSYM TARAFINDAN YÜKSEKÖĞRETİM PROGRAMLARINA YAPILAN YERLEŞTİRMELERİN ÇOKLU ZEKÂ KURAMI PERSPEKTİFİNDEN DEĞERLENDİRİLMESİ AU - Murat Tuncer Y1 - 2011 PY - 2011 N1 - DO - T2 - Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 0 EP - 0 VL - 21 IS - 1 SN - 1300-9702-2149-3243 M3 - UR - Y2 - 2022 ER -
EndNote %0 Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi ÖSYM TARAFINDAN YÜKSEKÖĞRETİM PROGRAMLARINA YAPILAN YERLEŞTİRMELERİN ÇOKLU ZEKÂ KURAMI PERSPEKTİFİNDEN DEĞERLENDİRİLMESİ %A Murat Tuncer %T ÖSYM TARAFINDAN YÜKSEKÖĞRETİM PROGRAMLARINA YAPILAN YERLEŞTİRMELERİN ÇOKLU ZEKÂ KURAMI PERSPEKTİFİNDEN DEĞERLENDİRİLMESİ %D 2011 %J Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi %P 1300-9702-2149-3243 %V 21 %N 1 %R %U
ISNAD Tuncer, Murat . "ÖSYM TARAFINDAN YÜKSEKÖĞRETİM PROGRAMLARINA YAPILAN YERLEŞTİRMELERİN ÇOKLU ZEKÂ KURAMI PERSPEKTİFİNDEN DEĞERLENDİRİLMESİ". Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 21 / 1 (Mart 2011): 0-0 .
AMA Tuncer M. ÖSYM TARAFINDAN YÜKSEKÖĞRETİM PROGRAMLARINA YAPILAN YERLEŞTİRMELERİN ÇOKLU ZEKÂ KURAMI PERSPEKTİFİNDEN DEĞERLENDİRİLMESİ. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2011; 21(1): 0-0.
Vancouver Tuncer M. ÖSYM TARAFINDAN YÜKSEKÖĞRETİM PROGRAMLARINA YAPILAN YERLEŞTİRMELERİN ÇOKLU ZEKÂ KURAMI PERSPEKTİFİNDEN DEĞERLENDİRİLMESİ. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2011; 21(1): 0-0.
IEEE M. Tuncer , "ÖSYM TARAFINDAN YÜKSEKÖĞRETİM PROGRAMLARINA YAPILAN YERLEŞTİRMELERİN ÇOKLU ZEKÂ KURAMI PERSPEKTİFİNDEN DEĞERLENDİRİLMESİ", Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 21, sayı. 1, ss. 0-0, Mar. 2011