BibTex RIS Kaynak Göster

SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE ALTERNATİF ÖLÇME DEĞERLENDİRME ARAÇLARININ KULLANILMASI: NİTEL BİR ÇALIŞMA

Yıl 2011, Cilt: 21 Sayı: 1, 0 - 0, 01.03.2011

Öz

Çalışma nitel veri toplamaya dayalı olup, üç bölümden oluşturulmuştur. İlk ve ikinci bölümde, öğretmenlerin geleneksel ve alternatif ölçme değerlendirme araçlarını kullanma sıklıkları, üçüncü bölümde ise öğretmenlerin sosyal bilgiler dersinde alternatif ölçme değerlendirme araçlarının kullanımı ile ilgili görüşlerini ortaya koymak amacıyla açık uçlu sorular yer almaktadır. Öğretmenlerin ilk bölümdeki cevaplarının yorumlanmasında frekans analizi yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın ikinci bölümünü oluşturan açık uçlu sorulara verilen cevapların yorumlanmasında önce içerik analizi yapılmış, görüşler temalar şeklinde kategorilendirilmiş ve yüzde frekansları hesaplanmıştır. Çalışma, 31 sosyal bilgiler öğretmenine uygulanmıştır. Çalışmada öğretmenlerin eskiden olduğu gibi geleneksel ölçme değerlendirme araçlarını kullanmaya devam ettikleri, alternatif ölçme değerlendirme araçlarını pek fazla kullanmadıkları sonucuna ulaşılmıştır.

Yıl 2011, Cilt: 21 Sayı: 1, 0 - 0, 01.03.2011

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Nihat Şimşek

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2011
Gönderilme Tarihi 5 Şubat 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 21 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Şimşek, N. (2011). SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE ALTERNATİF ÖLÇME DEĞERLENDİRME ARAÇLARININ KULLANILMASI: NİTEL BİR ÇALIŞMA. Firat University Journal of Social Sciences, 21(1).