BibTex RIS Kaynak Göster

KOMPETENZFÖRDERUNG DURCH LITERARISCHES LERNEN IM DAF-UNTERRICHT

Yıl 2010, Cilt: 20 Sayı: 2, 0 - 0, 01.06.2010

Öz

Bu çalışmada, Almanca’nın yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan edebi metinlerin hangi becerileri geliştirdiği ele alınmıştır. Bu bağlamda, çeşitli beceri modelleriyle edebi ve didaktik iletişim modelleri, bilgiye dayalı ‘bottom-up (aşağıdan yukarıya) metodu’ ve ‘deneyime dayalı top-down (yukarıdan aşağıya) metodu’ tanıtılmaktadır. Yabancı dil olarak Almanca’nın öğretiminde edebiyatın kullanılması sayesinde çok önemli beceriler elde edilebilir. Sonuç olarak söz konusu öğretim ve öğrenim hedefleri dilsel, iletişimsel, metinsel/ edebi, duygusal, sosyal, psikolojik, kültürel ve kültürler arası düzlemde kendini göstermektedir. Yabancı dilde verilen edebiyat dersinde öğretmenler dil alıştırmaları, metin çalışmaları, yaratıcılığın geliştirilmesi, kişilik oluşumu ve kültürler arası iletişimin öğretimi gibi olguları birbiriyle ilişkilendirebilmektedir. Edebi metinlerle yapılan çalışmalar, gerek yabancı dilde okuma ve duyduğunu anlama becerisini, gerekse konuşma ve yazma becerisini geliştirmektedir. Ayrıca öğrenciler kendi dünya deneyimlerini de devreye sokarak çeşitli anahtar becerilerini pekiştirebilirler. Anahtar Kelimeler: Edebi öğrenme, öğrenme ve öğretme hedefleri, beceriler, beceri modeli, iletişim modeli.

Yıl 2010, Cilt: 20 Sayı: 2, 0 - 0, 01.06.2010

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Dil ve Edebiyat
Yazarlar

D. Çiğdem Ünal

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2010
Gönderilme Tarihi 4 Şubat 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 20 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ünal, D. Ç. (2010). KOMPETENZFÖRDERUNG DURCH LITERARISCHES LERNEN IM DAF-UNTERRICHT. Firat University Journal of Social Sciences, 20(2).