BibTex RIS Kaynak Göster

ÖĞRETMENLERİN ALGILARINA GÖRE OKUL TEMELLİ SOSYAL DESTEK VE STRES ARASINDAKİ İLİŞKİ

Yıl 2010, Cilt: 20 Sayı: 2, 0 - 0, 01.06.2010

Öz

Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmenlerinin algılarına göre okul temelli sosyal destek ve stres arasındaki ilişkiyi değerlendirmektir. Araştırmanın çalışma evrenini Elazığ İli merkezinde 2010–2011 eğitim-öğretim yılı güz döneminde görev yapan sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi çalışma evreni içerisinde görev yapan 316 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmada kullanılan sosyal destek ölçeği Ong ve Ward (2005) tarafından, stres ölçeği Goldberg (2007) tarafından geliştirilmiştir. Öğretmenlerin stres düzeyi ile okul temelli sosyal destek arasında ters bir ilişkinin olduğu saptanmıştır. Anahtar Kelimeler: Sosyal Destek, Stres, Sosyal Destek Algısı

Yıl 2010, Cilt: 20 Sayı: 2, 0 - 0, 01.06.2010

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

İbrahim H. Çankaya

Çetin Tan

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2010
Gönderilme Tarihi 4 Şubat 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 20 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çankaya, İ. H., & Tan, Ç. (2010). ÖĞRETMENLERİN ALGILARINA GÖRE OKUL TEMELLİ SOSYAL DESTEK VE STRES ARASINDAKİ İLİŞKİ. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(2).