KOBİ’lerin ulusal ve uluslar arası arenadaki önemi küreselleşmeyle birlikte gittikçe artmaktadır. Ekonomik sistemde KOBİ’ler büyük ölçekli işletmelerin önemsemedikleri faaliyet alanlarını doldurmakta ve hatta onlara güçlü rakipler haline gelmektedirler. Bu gelişimler ihracatçı KOBİ’leri, faaliyetlerini daha çevresel ve sosyal sorumlu olarak yerine getirmeye zorlamaktadır. Ancak KOBİ’lerin sosyal sorumluluk bilincine ulaşmak için iç ve dış kaynaklı değerleme yapmaları zorunludur. Bu nedenle çalışma, Elazığ ilinde faaliyette bulunan ihracatçı KOBİ’lerin sosyal sorumlulukla ilgili faaliyetlere bakışlarını değerlemeyi amaçlamaktadır (N=18). Çalışma, KOBİ’lerin sosyal sorumlulukla ilgili alanlara katılımın önemine inanmalarıyla sonuçlanmıştır. Ancak bu faaliyetlere katılım oldukça düşük derecededir. Ayrıca KOBİ’ler, sosyal faaliyetlere katılımlarının en önemli engeli olarak ‘maliyet/kar üzerindeki etkiyi’ ve ‘personeldeki ilgi eksikliğini’ göstermişlerdir. Çalışmaya katılan işletmeler, ‘yerel okullar, özel okullar ya da üniversitelerle çalışma’ ve ‘yerel topluma’ bilgi verme düzeylerinin düşük seviyede olduğunu belirtmişlerdir. Son olarak da KOBİ’lerde dış kaynaklı değerlemenin zayıf olduğu sonucu elde edilmiştir. Anahtar Kelimeler: KOBİ’ler, Sosyal Sorumluluk, Sosyal Faaliyetlere Katılım, İç ve Dış Kaynaklı Değerleme
Bölüm | İktisadi ve İdari Bilimler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2010 |
Gönderilme Tarihi | 4 Şubat 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 20 Sayı: 1 |