Bu çalışmanın amacı; ortaöğretim 9. ve 10. sınıf öğrencilerinin matematik dersine ilişkin epistemolojik inanç düzeylerinin cinsiyet, sınıf, baba eğitim düzeyi, anne eğitim düzeyi, ailenin aylık gelir düzeyi ve günlük okul dışı matematik ders çalışma süresi değişkenleri açısından anlamlı farklılık gösterip göstermediğini belirlemektir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi, 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Sivas ili merkezindeki ortaöğretim kurumlarında 9. ve 10 sınıfta öğrenim gören 2237 öğrencilerinden oluşmaktadır. Araştırma verilerinin elde edilmesinde, İlhan ve Çetin (2013) tarafından geliştirilen “Matematik Odaklı Epistemolojik İnanç Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde; betimsel istatistik, bağımsız gruplar t testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) uygulanmıştır. Araştırma sonucunda; Matematik Odaklı Epistemolojik İnanç bağımlı değişkeni için Öğrenmenin Çabaya Bağlı Olduğuna İnanç alt boyutunda cinsiyet, baba eğitim düzeyi, anne eğitim düzeyi ve günlük okul dışı ders çalışma süresi değişkenleri; Öğrenmenin Yeteneğe Bağlı Olduğuna İnanç alt boyutunda cinsiyet ve günlük okul dışı ders çalışma süresi değişkenleri; Tek Bir Doğrunun Var Olduğuna İnanç alt boyutunda ise sınıf, baba eğitim düzeyi, anne eğitim düzeyi, ailenin aylık gelir düzeyi ve günlük okul dışı ders çalışma süresi değişkenleri açısından anlamlı farklılık tespit edilmiştir
Matematik, Epistemolojik inanç, Matematik odaklı epistemolojik inanç
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyal |
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2020 |
Gönderilme Tarihi | 9 Temmuz 2019 |
Kabul Tarihi | 13 Mart 2020 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2020, Cilt 30, Sayı 1 |
Bibtex | @araştırma makalesi { firatsbed589540, journal = {Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi}, issn = {1300-9702}, eissn = {2149-3243}, address = {}, publisher = {Fırat Üniversitesi}, year = {2020}, volume = {30}, number = {1}, pages = {91 - 118}, doi = {10.18069/firatsbed.589540}, title = {ORTAÖĞRETİM 9. VE 10. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİK ODAKLI EPİSTEMOLOJİK İNANÇLARININ BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ}, key = {cite}, author = {Bozpolat, Ebru and Durdu, Yunus} } |
APA | Bozpolat, E. & Durdu, Y. (2020). ORTAÖĞRETİM 9. VE 10. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİK ODAKLI EPİSTEMOLOJİK İNANÇLARININ BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ . Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 30 (1) , 91-118 . DOI: 10.18069/firatsbed.589540 |
MLA | Bozpolat, E. , Durdu, Y. "ORTAÖĞRETİM 9. VE 10. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİK ODAKLI EPİSTEMOLOJİK İNANÇLARININ BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ" . Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 30 (2020 ): 91-118 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/firatsbed/issue/53100/589540> |
Chicago | Bozpolat, E. , Durdu, Y. "ORTAÖĞRETİM 9. VE 10. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİK ODAKLI EPİSTEMOLOJİK İNANÇLARININ BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ". Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 30 (2020 ): 91-118 |
RIS | TY - JOUR T1 - ORTAÖĞRETİM 9. VE 10. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİK ODAKLI EPİSTEMOLOJİK İNANÇLARININ BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ AU - EbruBozpolat, YunusDurdu Y1 - 2020 PY - 2020 N1 - doi: 10.18069/firatsbed.589540 DO - 10.18069/firatsbed.589540 T2 - Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 91 EP - 118 VL - 30 IS - 1 SN - 1300-9702-2149-3243 M3 - doi: 10.18069/firatsbed.589540 UR - https://doi.org/10.18069/firatsbed.589540 Y2 - 2020 ER - |
EndNote | %0 Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi ORTAÖĞRETİM 9. VE 10. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİK ODAKLI EPİSTEMOLOJİK İNANÇLARININ BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ %A Ebru Bozpolat , Yunus Durdu %T ORTAÖĞRETİM 9. VE 10. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİK ODAKLI EPİSTEMOLOJİK İNANÇLARININ BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ %D 2020 %J Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi %P 1300-9702-2149-3243 %V 30 %N 1 %R doi: 10.18069/firatsbed.589540 %U 10.18069/firatsbed.589540 |
ISNAD | Bozpolat, Ebru , Durdu, Yunus . "ORTAÖĞRETİM 9. VE 10. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİK ODAKLI EPİSTEMOLOJİK İNANÇLARININ BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ". Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 30 / 1 (Ocak 2020): 91-118 . https://doi.org/10.18069/firatsbed.589540 |
AMA | Bozpolat E. , Durdu Y. ORTAÖĞRETİM 9. VE 10. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİK ODAKLI EPİSTEMOLOJİK İNANÇLARININ BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2020; 30(1): 91-118. |
Vancouver | Bozpolat E. , Durdu Y. ORTAÖĞRETİM 9. VE 10. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİK ODAKLI EPİSTEMOLOJİK İNANÇLARININ BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2020; 30(1): 91-118. |
IEEE | E. Bozpolat ve Y. Durdu , "ORTAÖĞRETİM 9. VE 10. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİK ODAKLI EPİSTEMOLOJİK İNANÇLARININ BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ", Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 30, sayı. 1, ss. 91-118, Oca. 2020, doi:10.18069/firatsbed.589540 |