Çalışma hayatında girişimci olarak yer alan kadınlar, ulusal ve uluslararası pazarlarda yer almalarının yanında yerel pazarlarda da varlık göstermekte ve birçok sektörde olduğu gibi gıda sektöründe de aktif bir rol oynamaktadır. Bu çalışmada Bingöl ilinde kadınların çalışma hayatında ve arıcılık sektöründe girişimci olarak bulunmasına ilişkin yerel halkın algısının ölçülmesi amaçlanmıştır. Ayrıca bu algıların demografik özelliklere göre (cinsiyet, medeni durum, yaş, eğitim durumu, gelir) farklılık gösterip göstermediği de tespit edilmeye çalışılmıştır. Yerel halkın bakış açısını incelemek için nicel araştırma yöntemleri arasında önemli bir yeri olan, anket yoluyla veri toplama tekniği kullanılmıştır. Bu amaç doğrultusunda 13.06.2020 ve 17.07.2020 tarihleri arasında, internet (Google form) ortamında 630 katılımcıya anket uygulanmıştır. Elde edilen verilere SPSS ve Amos istatistik programlarında tesadüfilik, güvenilirlik, geçerlilik, normallik analizleri yapılmıştır. Verilerin bulguya dönüştürülmesi aşamasında ise t testi, anova testi, korelasyon ve yapısal eşitlik modellemesinden faydalanılmıştır. Çalışma sonucunda yerel halk algısına yönelik “kadın ve aile”, “kadın ve toplum” ve “kadın ve girişimcilik” olmak üzere üç boyutlu bir yapı elde edilmiş ve bu boyutların cinsiyet, medeni durum, yaş ve eğitim durumuna göre farklılıklar gösterdiği tespit edilmiştir.
Bingöl Üniversitesi PİKOM Birimi
PİKOM-Arı. 2019.011
Bu çalışma, Bingöl Üniversitesi PİKOM Birimi tarafından PİKOM-Arı. 2019.011 no’lu proje kapsamında desteklenmiştir. Çalışmadaki yazarlardan M. H., anket sorularının hazırlanması, değerlendirilmesi ve makalenin yazım aşamalarında katkı sağlamıştır. F. E. ise çalışmanın fikir sahibi olup, anketlerin uygulanması aşamasında katkı sağlamıştır.
Women, who are entrepreneurs in working life, not only take part in national and international markets, also exist in local markets and play an active role in the food sector as in many sectors. This study aims to measure the perception of the local people regarding the presence of women as entrepreneurs in the working life and beekeeping sector in Bingöl. Besides, it was tried to determine whether these perceptions differ according to demographic characteristics (gender, marital status, age, educational status, income). To examine the perspective of the local people, the survey data collection technique having an important place among quantitative research methods was used. For this purpose, a questionnaire was applied to 630 participants on the internet (Google form) between 13.06.2020 and 17.07.2020. Randomness, reliability, validity, and normality analyzes were performed on the data obtained in SPSS and Amos statistical programs. During transforming the data into findings, t test, ANOVA test, correlation and structural equation modeling were used. Consequently, a three-dimensional structure of "women and family", "women and society" and "women and entrepreneurship" was obtained for the perception of local people and it was determined that these dimensions differed according to gender, marital status, age and educational status.
PİKOM-Arı. 2019.011
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | İktisadi ve İdari Bilimler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | PİKOM-Arı. 2019.011 |
Yayımlanma Tarihi | 21 Eylül 2022 |
Gönderilme Tarihi | 18 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 32 Sayı: 3 |