The aim of this study is to examine Leo Strauss's thoughts on the nature of the political. Strauss conceives the nature of the political through a distinction between philosopher and non-philosopher. This understanding of the political also reflects its relationship with philosophy and morality. Strauss sees the inegalitarian nature of the political as the most appropriate possibility for the 'best regime' that is the fundamental question of political philosophy. According to Strauss, who examines modern political philosophy from this inegalitarian basis, the thoughts of Machiavelli and Hobbes are far from correctly understanding the nature of the political. They prioritize an individual human nature and its egalitarian basis over the nature of the political. For Strauss, this kind of egalitarianism carries the danger of reducing the political to power, desire for power and endless conflict.
Leo Strauss, “Niccolo Machiavelli”, History of Political Philosophy, L.Strauss ve J.Cropsey (der), Chicago: The University of Chicago Press, 1987, ss.296-318
Leo Strauss, An Introduction to Political Philosopy:Ten Essays by Leo Strauss, H.Gildin (der), Detroit: Wayne State University Press, 1989
Leo Strauss, Devlet: Platon’un Politik Felsefesi, çev. Özgüç Orhan, İstanbul: Pinhan, 2019
Leo Strauss, Natural Right and History, Chicago: University of Chicago Press, 1963
Leo Strauss, Persecution and the Art of Writing, Chicago: The University of Chicago Press, 1988
Leo Strauss, Political Philosophy of Hobbes: Its Basis and Its Genesis, çev. Elsa M. Sinclair, Chicago: The University of Chicago Press, 1963
Leo Strauss, Politika Felsefesi Nedir, çev. Solmaz Zelyut, İstanbul: Paradigma, 2000
Leo Strauss, Rebirth of Classical Political Rationalism, Chicago: The University of Chicago Press, Chicago, 1989
Leo Strauss, Studies in Platonic Political Philosophy, Chicago: The University of Chicago Press, 1983
Leo Strauss, The City and Man, Chicago: Rand McNally&Company, 1964
Leo Strauss, Toughts on Machiavelli, Chicago: The University of Chicago Press, 1958
Machiavelli, Prens, çev. Kemal Atakay, İstanbul: Can, 2018
Machiavelli, Söylevler, çev. Alev Tolga, İstanbul: Say, 2009
Platon, Devlet, çev. Sabahattin Eyüboğlu ve M. Ali Cimcoz, İstanbul, İş Bankası Kültür Yayınları, 2010,
Shadia B. Drury, “Taming the Power,” Leo Strauss, Education and Political Thought, J.G. York ve M. A. Peters (der), Madison: Fairleigh Dickinson University Press, 2011
Steven B. Smith, Reading Leo Strauss: Politics, Philosopy, Judaism, Chicago: University of Chicago Press, 2006
Ömür Birler, “Felsefeyi Korumak Gerekir: Leo Strauss’un Eşitlikçilik Karşıtı Muhafazakârlığının Temellerine Dair”, Kültür ve İletişim, 27(1), 2024, ss. 82-109
POLİTİK OLANIN DOĞASINI CİDDİYE ALMAK: LEO STRAUSS VE MODERNİTE ELEŞTİRİSİ
Bu çalışmanın amacı, Leo Strauss’un politik olanın doğasına ilişkin düşüncelerini incelemektir. Strauss, politik olanın doğasını, filozof ve filozof olmayan arasındaki bir ayrımdan hareketle kavrar. Politik olanın bu şekilde kavranışı, politik olanın aynı zamanda felsefe ve moralite ile ilişkisini de yansıtır. Strauss, politik olanın eşitsizlikçi doğasını, politik felsefenin en temel sorusu olan ‘en iyi rejim’ sorusu için en uygun olanak olarak görür. Modern politik felsefeyi bu eşitsizlikçi zeminden hareketle inceleyen Strauss’a göre Machiavelli ve Hobbes’un düşünceleri politik olanın doğasını doğru anlamaktan uzaktır. Onlar, politik olanın doğasına karşı bireysel insan doğasını ve onun eşitlikçi temelini önceler. Bu eşitlikçilik ise, Strauss’a göre politik olanı güce, iktidar arzusuna ve bitimsiz çatışmaya indirgeme tehlikesi taşımaktadır.
Leo Strauss, “Niccolo Machiavelli”, History of Political Philosophy, L.Strauss ve J.Cropsey (der), Chicago: The University of Chicago Press, 1987, ss.296-318
Leo Strauss, An Introduction to Political Philosopy:Ten Essays by Leo Strauss, H.Gildin (der), Detroit: Wayne State University Press, 1989
Leo Strauss, Devlet: Platon’un Politik Felsefesi, çev. Özgüç Orhan, İstanbul: Pinhan, 2019
Leo Strauss, Natural Right and History, Chicago: University of Chicago Press, 1963
Leo Strauss, Persecution and the Art of Writing, Chicago: The University of Chicago Press, 1988
Leo Strauss, Political Philosophy of Hobbes: Its Basis and Its Genesis, çev. Elsa M. Sinclair, Chicago: The University of Chicago Press, 1963
Leo Strauss, Politika Felsefesi Nedir, çev. Solmaz Zelyut, İstanbul: Paradigma, 2000
Leo Strauss, Rebirth of Classical Political Rationalism, Chicago: The University of Chicago Press, Chicago, 1989
Leo Strauss, Studies in Platonic Political Philosophy, Chicago: The University of Chicago Press, 1983
Leo Strauss, The City and Man, Chicago: Rand McNally&Company, 1964
Leo Strauss, Toughts on Machiavelli, Chicago: The University of Chicago Press, 1958
Machiavelli, Prens, çev. Kemal Atakay, İstanbul: Can, 2018
Machiavelli, Söylevler, çev. Alev Tolga, İstanbul: Say, 2009
Platon, Devlet, çev. Sabahattin Eyüboğlu ve M. Ali Cimcoz, İstanbul, İş Bankası Kültür Yayınları, 2010,
Shadia B. Drury, “Taming the Power,” Leo Strauss, Education and Political Thought, J.G. York ve M. A. Peters (der), Madison: Fairleigh Dickinson University Press, 2011
Steven B. Smith, Reading Leo Strauss: Politics, Philosopy, Judaism, Chicago: University of Chicago Press, 2006
Ömür Birler, “Felsefeyi Korumak Gerekir: Leo Strauss’un Eşitlikçilik Karşıtı Muhafazakârlığının Temellerine Dair”, Kültür ve İletişim, 27(1), 2024, ss. 82-109
Baştürk, Efe. “POLİTİK OLANIN DOĞASINI CİDDİYE ALMAK: LEO STRAUSS VE MODERNİTE ELEŞTİRİSİ”. FLSF Felsefe Ve Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 38 (Eylül 2024): 199-216. https://doi.org/10.53844/flsf.1500918.
Dergimiz 2024 yılından itibaren ikisi olağan biri dosya konulu özel sayı olmak üzere 3 sayı olarak, Mayıs (olağan sayı) Eylül (özel sayı) ve Aralık (olağan sayı) aylarında yayınlanacaktır.
2025 yılı için planlanan "Yeni-Ontolojiler" başlıklı özel sayımız ve Aralık ayındaki olağan sayımız için makale kabulü 1 Mart 2025 tarihinde başlayacaktır.
Özel sayılarımızda yalnızca dosya kapsamında yer alan makalelere yer verilecektir. Makalenizi gönderirken hangi sayıda değerlendirilmesini istediğinizi bir notla bildirmeniz karışıklıkları önleyecektir.