Schelling, Alman idealist geleneğinin önemli bir filozofu
olmasının yanı sıra doğa felsefesi, özdeşlik felsefesi ve sanat felsefesi ile Alman
Romantizmi üzerinde önemli etkileri olan romantik bir düşünürdür. Bu makalede Schelling’in
doğa felsefesi, sanat hakkındaki görüşleri ile ilişkilendirilerek ele alınacak
ve bu bağlamda romantik akım ile bağlantılı olan düşünceleri açıklanmaya
çalışılacaktır. Schelling’in temel amacı Descartes ile başlayıp, Kant ve Fichte
ile daha da belirginleşen özne - nesne, real - ideal ve insan – doğa düalizmine
bir son vermektir. Bu amaç doğrultusunda özdeşlik felsefesinden ve Mutlak
birlik düşüncesinden faydalanan Schelling, bütün ayrımların ancak estetik
etkinlik aracılığıyla sanat eserlerinde ortadan kalktığını düşünür. O, teorik
ve pratik bilincin yanı sıra üçüncü bir bilinç olarak estetik bilinçten söz
ederek, sanatsal etkinliğin önemini vurgulamıştır. Ona göre, sanat, felsefenin tek
gerçek ve sonsuz aracıdır. Bu yüzden felsefenin nihai amacı sanat felsefesi
olmalıdır. Makale boyunca Schelling’in bu amaç doğrultusunda geliştirmiş olduğu
düşünceler detaylandırılarak anlatılacaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Felsefe |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Mayıs 2019 |
Gönderilme Tarihi | 22 Nisan 2019 |
Kabul Tarihi | 20 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 27 |
Dergimiz 2024 yılından itibaren ikisi olağan biri dosya konulu özel sayı olmak üzere 3 sayı olarak, Mayıs (olağan sayı) Eylül (özel sayı) ve Aralık (olağan sayı) aylarında yayınlanacaktır.
2024 yılı özel sayımız ve Aralık ayındaki olağan sayımız için makale kabulü tamamlanmıştır.
Özel sayılarımızda yalnızca dosya kapsamında yer alan makalelere yer verilecektir. Makalenizi gönderirken hangi sayıda değerlendirilmesini istediğinizi bir notla bildirmeniz karışıklıkları önleyecektir.
İlginiz için teşekkür ederiz.