Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İNSAN BİLİMLERİNDE 'BILDUNG' KAVRAMININ YERİ

Yıl 2006, Sayı: 1, 117 - 122, 01.06.2006

Öz

İnsan bilimleri ve bu bilimlerin çalışmalarının nasıl meşrulaştırılacağı ve karşılaştığı epistemolojik sorunların üstesinden nasıl gelineceği sorularına yanıt verebilmek için başvurulması gereken en önemli kavramlardan biri, Gadamer tarafından, Bildung olarak sunulur. Bu kavram, takt ve estetiğin insan bilimleri ile ilişkisi bağlamında ve yöntem düşüncesinin karşısında bize bir başlangıç noktası olarak sunulur

Kaynakça

  • Gadamer, Hans-Georg. Truth and Method (London: Continuum Publishing Group, 2004)
  • Helmholtz, Hermann von. Science and Culture: Popular and Philosophical Essays, ed. David Cahan (Chicago: The University of Chicago Press, 1995).
  • Standish, Paul. “Preface” to Educating Humanity: Bildung in Postmodernity, der. Lars Lovlie, Klaus Peter Mortensen, ve Sven Erik Nordenbo (Cornwall: Blackwell, 2003).
  • Nordenbo, Swen Erik. “Bildung and the Thinking of Bildung”. Educating Humanity: Bildung in Postmodernity içinde, der. Lars Lovlie, Klaus Peter Mortensen, ve Sven Erik Nordenbo (Cornwall: Blackwell, 2003)
Yıl 2006, Sayı: 1, 117 - 122, 01.06.2006

Öz

To reply the questions of how to legitimize human sciences and their studies and how to deal with the epistemological problems that these sciences confront, Bildung is presented by Gadamer as one of the most important concepts. Within the context of tact’s and aesthetics’ relation with these sciences and against the idea of method, Bildung is presented for us as a starting point.

Kaynakça

  • Gadamer, Hans-Georg. Truth and Method (London: Continuum Publishing Group, 2004)
  • Helmholtz, Hermann von. Science and Culture: Popular and Philosophical Essays, ed. David Cahan (Chicago: The University of Chicago Press, 1995).
  • Standish, Paul. “Preface” to Educating Humanity: Bildung in Postmodernity, der. Lars Lovlie, Klaus Peter Mortensen, ve Sven Erik Nordenbo (Cornwall: Blackwell, 2003).
  • Nordenbo, Swen Erik. “Bildung and the Thinking of Bildung”. Educating Humanity: Bildung in Postmodernity içinde, der. Lars Lovlie, Klaus Peter Mortensen, ve Sven Erik Nordenbo (Cornwall: Blackwell, 2003)
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Felsefe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Deniz Soysal Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2006
Gönderilme Tarihi 1 Ocak 2006
Kabul Tarihi 1 Nisan 2006
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Sayı: 1

Kaynak Göster

Chicago Soysal, Deniz. “İNSAN BİLİMLERİNDE ’BILDUNG’ KAVRAMININ YERİ”. FLSF Felsefe Ve Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 1 (Haziran 2006): 117-22.

Dergimiz 2024 yılından itibaren ikisi olağan biri dosya konulu özel sayı olmak üzere 3 sayı olarak, Mayıs (olağan sayı) Eylül (özel sayı) ve Aralık (olağan sayı) aylarında yayınlanacaktır. 

2024 yılı özel sayımız ve Aralık ayındaki olağan sayımız için makale kabulü tamamlanmıştır.

Özel sayılarımızda yalnızca dosya kapsamında yer alan makalelere yer verilecektir. Makalenizi gönderirken hangi sayıda değerlendirilmesini istediğinizi bir notla bildirmeniz karışıklıkları önleyecektir.

İlginiz için teşekkür ederiz.