According to Searle, consciousness is a real natural phenomenon occuring in physical world. However, the distinguishing features of consciousness from other biological phonemenon as well as the other phonemenon in natural world are the features such as objectivity, qualitativeness, unity and intentionality. At this point, the problem of how the consciousness is occuring in physical world is examined without excluding the subjective and qualitative side of the conciousness. The basic quality for consciousness to survive is intentionality. Intentionality which is the focal point in our study is the situation of the events in the World where many mental event and situation features is directed. According to Searle not all consciousness cases show intentionality and besides not all intentional case is conscious. According to him, all of us have mental positions such as belives, desires, intentions and senses and subjective qualitative consciousness positions. Both consciousness and intentionality are biological processes determined by sub level nerve cells in the brain and can not be degraded into something else. That is why intentionality and conciousness are the parts of biological history. Thus in this study, it is proposed that the consciousness can not be degradable because of basic features and it has relations with intentionality
Philosophy of mind Searle consciousness intentionality biological naturalism
Searle’e göre, bilinç, fiziksel dünyada yer alan gerçek doğal bir görüngüdür. Ancak Searle’e göre, bilinci diğer biyolojik görüngülerden, hatta doğal dünyadaki diğer görüngülerden farklı kılan; öznellik, niteliksellik, birlik ve yönelimsellik gibi özellikleridir. Bu noktada, bilincin öznel ve niteliksel tarafı dışarıda bırakılmayarak fiziksel dünyanın içinde nasıl yer aldığı sorunu ele alınmıştır. Bilincin varlığını sürdürebilmesi için gerekli olan en temel niteliği yönelimselliktir. Çalışmamızın merkezinde olan yönelimsellik, Searle’e göre, birçok aklî durum ve olayın özelliğinin yönlendirildiği ve dünyadaki olayların durumudur. Searle’e göre, bütün bilinç durumları yönelimsellik arz etmezler; ayrıca her yönelimli durum da bilinçli değildir. Ona göre, hepimiz içimizde öznel, niteliksel bilinç durumlarına ve özümüzde inançlar, istekler, yönelimler ve algılar gibi yönelimli zihin durumlarına sahibiz. Hem bilinç hem de yönelimsellik, beyinde alt düzey sinirsel hücrelerin işlemleriyle belirlenen biyolojik süreçlerdir, başka bir şeye indirgenemezler. Bu nedenle bilinç ve yönelimli durumlar, biyolojik tarihin bir parçasıdır. Böylece bu çalışmada, Searle’ün nezdinde bilincin, temel özellikleri nedeniyle, ontolojik olarak indirgenemez bir yapıda olduğu fikri ve yönelimsellik ile ilişkisi ortaya konulmaya çalışılmıştır
Zihin felsefesi Searle bilinç yönelimsellik biyolojik doğalcılık
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Sayı: 18 |
Dergimiz 2024 yılından itibaren ikisi olağan biri dosya konulu özel sayı olmak üzere 3 sayı olarak, Mayıs (olağan sayı) Eylül (özel sayı) ve Aralık (olağan sayı) aylarında yayınlanacaktır.
2024 yılı özel sayımız ve Aralık ayındaki olağan sayımız için makale kabulü tamamlanmıştır.
Özel sayılarımızda yalnızca dosya kapsamında yer alan makalelere yer verilecektir. Makalenizi gönderirken hangi sayıda değerlendirilmesini istediğinizi bir notla bildirmeniz karışıklıkları önleyecektir.
İlginiz için teşekkür ederiz.