Diğer eğitim alanları bir kenara bırakıldığında okul eğitiminin niteliğinin öğretmen ile öğrenci arasındaki karşılıklı iletişimin niteliğiyle doğrudan bağlantılı olduğu söylenebilir. İlişki ne denli çok karşılıklı bir iletişime sahipse eğitim de o denli daha üretken ve zengin bir yapıya sahip olur. Karşılıklı iletişim bağlamında günümüzdeki eğitimin yapısına bakıldığında ise, eğitimdeki karşılıklığın geçmişe göre daha sorunlu bir dönemde olduğu görülür. Bu karşılıklı iletişimi artırmanın bir yolu bulunmadığı durumda eğitimin bir geleceğinin olması olanaklı görünmemektedir. Bu noktada Kuçuradi’nin anladığı anlamda ontolojik –antropolojik temeldeki bir etik ilişki anlayışının bir iş görebileceği ileri sürülebilir. Çünkü Kuçuradi’de etik ilişki, toplumsal ilişkilerin temelini oluşturan cinsiyet, yaş, din, dil, ırk vb. dışında, kişiyi parçalanamaz bir bütünlük olarak, yani her şeyden önce insan olarak gören bir anlayış temelinde kurulan ilişkidir. Bu bağlamda, nitelikli bir eğitim ilişkisi için eğiticinin, öğretmenin böylesi bir ilişkinin bilgisine sahip olması onsuz olamayacak bir ön koşul olmaktadır.
When other educational fields are put aside, it can be claimed that the nature of school education is directly linked with the nature of mutual communication between the tutor and tutee. The more mutual communication has the relationship; the education shall be more productive and have rich content. When the structure of todays’ education is considered within the context of mutual communication, it can be observed that mutuality of education is passing through a more turbulent period than ever. It seems not possible for education to have a future when a method to improve this communication could not be devised. At this point, one can assert that an ethical relationship understanding with an onthological-anhtropological basis, as Kuçuradi understands, may operate. Because, ethical relationship, as Kuçuradi considers, is a relationship founded based on an understanding that, other than gender, age, religion, language, race etc. which are the basis of social relationships, considers persons as an indivisible integrity namely as human, above all. Within this context, it becomes an indispensable prerequisite for a tutor, the trainer, to possess such knowledge of relationship to build up a qualified educational relationship.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Felsefe |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2016 |
Gönderilme Tarihi | 15 Ocak 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 21 |
Dergimiz 2024 yılından itibaren ikisi olağan biri dosya konulu özel sayı olmak üzere 3 sayı olarak, Mayıs (olağan sayı) Eylül (özel sayı) ve Aralık (olağan sayı) aylarında yayınlanacaktır.
2024 yılı özel sayımız ve Aralık ayındaki olağan sayımız için makale kabulü tamamlanmıştır.
Özel sayılarımızda yalnızca dosya kapsamında yer alan makalelere yer verilecektir. Makalenizi gönderirken hangi sayıda değerlendirilmesini istediğinizi bir notla bildirmeniz karışıklıkları önleyecektir.
İlginiz için teşekkür ederiz.