Bu
çalışma, 1937-1946 yılları arasında Türkiye’de İlköğretim Genel Müdürlüğü yapmış
olan İsmail Hakkı Tonguç ve Brezilyalı eğitimci ve felsefeci Paulo Freire’nin pedagoji
anlayışlarını karşılaştırmayı amaçlamaktadır. Bu doğrultuda, çalışmada, iki
eğitimci arasında okulu gerçek hayatla ilişkilendirme ve teori ve pratiğin
birliği üzerine yaptıkları vurgu, öğretmenlerle öğrenciler arasında demokratik
ilkeler dolayımıyla eşitlikçi ve özgürleştirici bir ilişkinin formülasyonu ve
pedagojiyi öğrencileri onların “aktif özneler”e dönüşmelerine ve eleştirel bir
bilinç geliştirmelerine yardımcı olacak şekilde yetkilendirecek dönüştürücü ve
özgürleştirici bir siyasal pratik olarak görmeleri açısından paralellik
kurulmaktadır. Söz konusu benzerliklerden yola çıkılarak, her iki eğitimcinin pedagoji
anlayışının yalnızca eğitim sürecini değil, aynı zamanda bilhassa yoksulların
siyasal katılımını arttırarak toplumu da demokratikleştirmeyi hedefleyenler
için verimli bir zemin oluşturduğu öne sürülmektedir.
This study aims to compare two educators, namely İsmail Hakkı
Tonguç, the General Director of Primary Education during 1937-1946 in Turkey
and Paulo Freire, a well-known Brazilian educator and philosopher, in terms of
their understandings of pedagogy. A paralellism is drawn between the two
scholars in terms of their emphasis on connecting school to real life with an
emphasis on the unity of theory and practice; formulating an egalitarian and
liberatory relationship between teachers and students through their emphasis
on democratic principles; and, thinking of pedagogy as a transformative and
liberatory political practice which would empower students by turning them
into “active subjects” and help them develop critical consciousness. Depending
upon all these similarities, it is argued that both scholars’ understandings of
pedagogy provide a fertile ground for those who search for democratizating
both educational process and the society especially by increasing the political
participation of the poor.
İsmail Hakkı Tonguç Paulo Freire village institutes liberatory pedagogy
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Felsefe |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 23 Eylül 2019 |
Kabul Tarihi | 27 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 28 |
Dergimiz 2024 yılından itibaren ikisi olağan biri dosya konulu özel sayı olmak üzere 3 sayı olarak, Mayıs (olağan sayı) Eylül (özel sayı) ve Aralık (olağan sayı) aylarında yayınlanacaktır.
2024 yılı özel sayımız ve Aralık ayındaki olağan sayımız için makale kabulü tamamlanmıştır.
Özel sayılarımızda yalnızca dosya kapsamında yer alan makalelere yer verilecektir. Makalenizi gönderirken hangi sayıda değerlendirilmesini istediğinizi bir notla bildirmeniz karışıklıkları önleyecektir.
İlginiz için teşekkür ederiz.