Walter Benjamin's film theory will be discussed in this study. His thoughts on art and aesthetic experience in his article titled “The Work of Art in the Age of Mechanical Reproduction” have remained relevant in the history of philosophy for a long time. In this article, Benjamin claims that with the developments in the field of technique, great changes have occurred in the production of works of art and in the relations of the masses with art. He mentions that as a consequence of the reproduction of works of art through technology, these works lose their aura and, therefore, the way in which the masses perceive them and their aesthetic experiences have changed. In this respect, Benjamin draws attention especially to the art of film. He contends that because of the lack of auratic and cult elements of film, the reception form of the auratic work of art, which invites the receiver to contemplation and concentration, disappears completely in the face of this art. According to him, the montage technique used in the film creates a shock effect that distracts the audience. At the same time, film brings things and events closer to us through the camera, making visible the seemingly insignificant things that escape our attention. In this respect, it allows us to experience the fragmented modern life in an integrated way. According to Benjamin, the film inspires the audience to take action. This politicizes the audience by encouraging them to question and critique.
Film Aura Mass Movements Distraction Shock Effect Technique Politics Art
Bu çalışmada Walter Benjamin’in film kuramı ele alınacaktır. Onun “Teknik Aracılığıyla Yeniden Üretilebilir Olduğu Çağda Sanat Eseri” adlı makalesinde sanat ve estetik deneyime ilişkin ortaya koyduğu düşünceler uzun bir süre felsefe tarihinde güncelliğini korumuştur. Benjamin, bu makalede teknik alanındaki gelişmelerle birlikte sanat eserlerinin üretiminde ve kitlelerin sanat ile olan ilişkilerinde büyük değişmeler meydana geldiğini ileri sürer. Sanat eserlerinin teknik aracılığıyla yeniden üretimi ile bu eserlerin auralarını kaybettiğini vurgulayarak kitlelerin onları alımlama biçimlerinin ve estetik deneyimlerinin değişime uğradığını söyler. Benjamin bu bakımdan özellikle film sanatına dikkati çeker. Filmin, auratik, kült öğelerden yoksun bir sanat olduğunu, bu nedenle auratik sanat eserinin alımlayıcıyı tefekküre, yoğunlaşmaya davet eden alımlama biçiminin bu sanat karşısında ortadan kalktığını ileri sürer. Ona göre film, montaj tekniği sayesinde izleyicide şok etkisi yaratarak onun dikkatini dağıtır. Aynı zamanda film, kamera sayesinde şeyleri ve olayları bize daha fazla yaklaştırarak dikkatimizden kaçan, önemsiz görünen şeyleri görünür kılar ve film parçalanmış modern yaşamı bütünlüklü bir şekilde deneyimlememize imkân sağlar. Benjamin’e göre film izleyicide aktif bir tutumun oluşmasına neden olarak izleyiciyi sorgulamaya ve eleştirmeye yöneltir. Böylece izleyiciyi politik kılar.
Film Aura Kitle Hareketleri Dikkat Dağıtma Şok Etkisi Teknik Politika Sanat
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Felsefe |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Mayıs 2022 |
Gönderilme Tarihi | 23 Şubat 2022 |
Kabul Tarihi | 6 Nisan 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 33 |
Dergimiz 2024 yılından itibaren ikisi olağan biri dosya konulu özel sayı olmak üzere 3 sayı olarak, Mayıs (olağan sayı) Eylül (özel sayı) ve Aralık (olağan sayı) aylarında yayınlanacaktır.
2024 yılı özel sayımız ve Aralık ayındaki olağan sayımız için makale kabulü tamamlanmıştır.
Özel sayılarımızda yalnızca dosya kapsamında yer alan makalelere yer verilecektir. Makalenizi gönderirken hangi sayıda değerlendirilmesini istediğinizi bir notla bildirmeniz karışıklıkları önleyecektir.
İlginiz için teşekkür ederiz.