This article delves into Friedrich Wilhelm Joseph Schelling's exploration of the creative processes in nature and art within his philosophy. Schelling, a prominent figure in 19th-century German Idealism, challenges the Enlightenment's rationalism by emphasizing the unity of subjective and objective realities through the concept of the Absolute. He posits that both nature and art are manifestations of the Absolute, transcending mere subjective or objective classification. Schelling’s philosophy intricately examines how these domains intertwine and reflect the Absolute’s essence, with art representing the highest form of knowledge. By integrating nature’s continuous creation with human artistic creativity, Schelling underscores a profound relationship between humanity and the natural world, culminating in his notion of artistic freedom as the embodiment of the Absolute’s unity. This synthesis of nature, art, and freedom forms the cornerstone of Schelling's thought, offering a holistic vision of reality where opposites converge.
Bu makale, Friedrich Wilhelm Joseph Schelling'in doğa ve sanattaki yaratıcı süreçleri felsefesinde nasıl ele aldığını inceler. 19. yüzyıl Alman İdealizmi'nin önde gelen isimlerinden Schelling, Aydınlanma döneminin rasyonalizmine karşı çıkarak, öznel ve nesnel gerçekliklerin Mutlak kavramı aracılığıyla nasıl bir bütünlük oluşturduğunu vurgular. Schelling'e göre, hem doğa hem de sanat, yalnızca öznel ya da nesnel sınıflandırmanın ötesine geçen Mutlak'ın tezahürleridir. Bu bağlamda, doğanın sürekli oluşumu ile insanın sanatsal yaratıcılığını birleştirerek, insanlık ve doğa arasındaki derin ilişkiyi ortaya koyar. Schelling'in sanata dair görüşleri, sanatın Mutlak bilgiye ulaşmanın en yüksek yolu olduğunu savunur. Doğa, sanat ve özgürlük kavramlarının bir sentezini oluşturan Schelling, gerçekliği zıtlıkların birleştiği bir bütün olarak görür ve sanatın bu birliği en üst düzeyde temsil ettiğini ifade eder.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sistematik Felsefe (Diğer), 19. Yüzyıl Felsefesi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Eylül 2024 |
Gönderilme Tarihi | 6 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 6 Eylül 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 38 |
Dergimiz 2024 yılından itibaren ikisi olağan biri dosya konulu özel sayı olmak üzere 3 sayı olarak, Mayıs (olağan sayı) Eylül (özel sayı) ve Aralık (olağan sayı) aylarında yayınlanacaktır.
2024 yılı özel sayımız ve Aralık ayındaki olağan sayımız için makale kabulü tamamlanmıştır.
Özel sayılarımızda yalnızca dosya kapsamında yer alan makalelere yer verilecektir. Makalenizi gönderirken hangi sayıda değerlendirilmesini istediğinizi bir notla bildirmeniz karışıklıkları önleyecektir.
İlginiz için teşekkür ederiz.